bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵
محمود احمدی‌نژاد که به‌نظر می‌رسید زودتر از دیگران فعالیت انتخاباتی‌اش را آغاز کرده باشد، به یکباره با نهی مقام رهبری برای ورود به انتخابات مواجه شده است.
محمود احمدی‌نژاد که به‌نظر می‌رسید زودتر از دیگران فعالیت انتخاباتی‌اش را آغاز کرده باشد، به یکباره با نهی مقام رهبری برای ورود به انتخابات مواجه شده است. در همین راستا عباس امیری‌فر روحانی نزدیک به احمدی‌نژاد نیز در پیامی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، نوشته است: «طبق خبر موثقی که دارم کلا کاندیدا شدن احمدی‌نژاد منتفی است و طبق نظر ارشادی یکی از مقامات عالی رتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی، سفر استانی ایشان به صلاح نیست و طبق خبر موثق دقیقی که دارم سفر استانی گرگان هم آخرین سفر استانی اوست و بنا بر اخبار غیررسمی 10 نفر از اعضای محترم شورای نگهبان در جلسه غیررسمی که داشته‌اند، نظرشان ردصلاحیت بوده است و فقط دو نفر موافق ایشان بوده‌اند. خواهش می‌کنم غیر از این سوال نکنید که با عرض معذرت پاسخگو نخواهم بود.» این مساله‌ کم و بیش معادلات اصولگرایان افراطی را به هم ریخت. چراکه هیچ کدام فکرش را هم نمی‌کردند که به این زودی، آن هم به این شکل پرونده سیاسی احمدی‌نژاد بسته شود اما حالا این اتفاق افتاده است.

رئیس دولت‌های نهم و دهم از این توصیه‌ کناره‌گیری از انتخابات، قطعا خشنود نیست. این را می‌توان از رفتار ۱۰ ساله‌اش در شهرداری و ریاست‌جمهوری و همچنین قهر 11 روزه‌اش با رهبری تشخیص داد. حالا باید دید او  با شنیدن صدای آخرین میخی که بر حیات سیاسی‌اش کوبیده شده‌، چه واکنشی نشان می‌دهد. آیا باز هم رفتارهای گذشته خود را تکرار خواهد کرد و یا گوشه‌ای دنج در دانشکده‌ای پیدا خواهد کرد و به مطالعه بی‌سروصدای پایان‌نامه‌های دانشجویانی که هر از گاهی به او سپرده می‌شود، خواهد پرداخت؟ همفکران و حامیانش چه می‌کنند؟ آیا به انتظار می‌نشینند تا کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری یکی یکی خود را معرفی کنند و بعد میان آنها یک نفر را انتخاب کنند و یا به یکی از نزدیکان و همفکران او پناه برده و تلاش می‌کنند که او  را بر کرسی ریاست جمهوری بنشانند. 

حزب موتلفه اسلامی زودتر از دیگر احزاب طیف فکری اصولگرا به رویدادهای اخیر واکنش نشان داد. نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در همین راستا در یادداشتی که در کانال تلگرامی منسوب به هواداران حزب موتلفه اسلامی منتشر شد، از بررسی 18 نفر از چهره‌های حزبی و غیر حزبی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری خبر داد و تاکید کرد: کسانی که برای نامزدی ریاست جمهوری مورد تائید شورای نگهبان قرار می‌گیرند، دارای ویژگی مهم «رجل مذهبی و سیاسی» باید باشند. اکثر کسانی که تاکنون نامزد ریاست جمهوری شده‌اند اکثرا شخصیت حقیقی یعنی یک نفر بوده‌اند. 
به گفته اسدالله بادامچیان حزب موتلفه اسلامی در این دوره در کنار شخصیت‌های حقیقی که رجل سیاسی- مذهبی هستند، یک شخصیت حقوقی گسترده مانند حزب موتلفه اسلامی را در خدمت ملت بزرگمان، آنها را همراهی می‌کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا این را هم اضافه کرد که طبعا خرد هر فرد و خرد هر جمعی این نکته را قبول دارد که اگر یک رجل سیاسی مذهبی برجسته با پشتوانه حزبی باشد که بیش از نیم قرن سابقه درخشان دارد، پاک و خدوم و انقلابی و دارای سلامت اخلاقی و سیاسی است، شخصیت‌های برجسته‌ای مثل شهیدان رجایی، بهشتی، باهنر، عسکراولادی‌، لاجوردی و سایر بزرگان موتلفه در آن در خدمت به اسلام و ایران کوشیده‌اند، داشته باشیم، بهتر می‌تواند در پیشبرد نظام جمهوری اسلامی در همه صحنه‌ها و در بین‌الملل موثر بوده مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به شرایط موجود جامعه تصریح کرد: ما معتقد هستیم که شخصیت حقیقی موتلفه‌ای به انضمام این شخصیت حقوقی قوی و خوش سابقه، بهتر می‌تواند مشکلات مردم را حل کرده، پیشرفت را برای کشور پدید آورده و نیز توطئه و ترفندهای استکبار را با عقل و تدبیر جمعی خنثی کند. مطمئن هستیم شما هم این نظر را قبول دارید.
به گفته نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در شرایط فعلی کشور و منطقه و جهان، یک حزب ارزش محور و دارای شبکه سراسری در کشور، می‌تواند رئیس‌جمهور کارآمدی را با پشتوانه مردم و اعضاء و طرفداران معرفی کند، زیرا با نظرخواهی از همه استان‌ها و شهرستان‌ها و روستاها و تبیین امور جاری و راهبردها و راهکارها به فرد مطلوب دست می‌یابد، همانطور که تا‌کنون حزب 18 نفر از چهره‌های حزبی و غیرحزبی را مورد بررسی قرار داده است تا از بین آنها شایسته‌ترین را به ملت بزرگوار و هوشیار ایران عرضه کند. 
حال پس از واکنش فعالان حزب موتلفه اسلامی باید منتظر واکنش پایداری‌چی‌ها باشیم، چراکه واکنش پایداری نیز می‌تواند جالب باشد و نور ضعیفی بر نقشه راه جریان سیاسی اصولگرا بتاباند اما تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ کدام از احزاب و فعالان سیاسی اصولگرا دیگری در این زمینه واکنشی نشان نداده‌ است.

نام:
ایمیل:
* نظر: