bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
لازمه موفقیت شوراها اتحاد، همدلی، دوری از سیاست گری و سیاست بازی و در خدمت مردم بودن است.
امام جمعه بوشهر گفت: لازمه موفقیت شوراها اتحاد، همدلی، دوری از سیاست گری و سیاست بازی و در خدمت مردم بودن است.
 
 آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در نشست با رئیس شورای عالی استان‌ها در بوشهر، با بیان اینکه اسلام همیشه بر عنصر همگرایی و مشاوره تأکید کرده است، اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از نمادهای مردم سالاری دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهربا بیان اینکه شوراهای اسلامی یکی از اضلاع مردم سالاری دینی است افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام متکی بر مردم داری و مردم سالاری در پرتو دین و ولایت است و شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از اضلاع مردم سالاری دینی است و این یک فرصت است که باید از این فرصت خوب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وزان شوراهای اسلامی شهر و روستا باید تراز انقلاب اسلامی ایران باشد افزود: تمامی این عزیزان باید دارای نگاه ایمانی، دینی و تقوایی، توانمندی درعرصه برنامه‌ریزی و مدیریت دانش بنیان و عمل جهادی در عرصه‌های مختلف باشند.

صفایی بوشهری ویژگی‌های شوراهای اسلامی برشمرد و گفت: سه ویژگی مهم شوراها، اسلامیت، دانش بنیانی و جهادی عمل کردن در پرتو ولایتمداری و اطلاعت از فرمان امام راحل و هم اینک رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، شوراهای اسلامی شهر و روستا را یک طرح و نهاد مفید دانست و بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا یک فرصتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده به همین خاطر شوراها باید خودشان را خوب نشان دهند.

وی لازمه موفقیت شوراها، اتحاد، همدلی، دوری از سیاست گری و سیاست بازی و در خدمت مردم بودن عنوان کرد و افزود: اتحاد، همدلی، دوری از سیاست گری و سیاست بازی و اختلافات و در خدمت مردم بودن، موجب می شود که کارنامه کار یک شورای شهر یا روستا، کارنامه ای درخشان و موفق باشد.

صفایی بوشهری تاکید کرد:اگر شوراها دچار درگیری درونی شوند و با منسوبین خود مانند شهردار دچار مشکل شوند این نشان از این دارد که خود شورا به هر علتی بد انتخاب کرده است.

امام جمعه بوشهر خاطر نشان کرد: استان بوشهر یکی از استان‌های موفق در حوزه شوراهای شهر و روستا است و خدمات بسیار زیادی به جامعه استان ارائه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هم اینک استان بوشهر در سطح ایران یکی از استان‌های بسیار برخوردار در حوزه اعتبارات شوراها است افزود: چون در استان بوشهر از ابتدا کار علمی و زیربنایی و توسعه علمی بر مبنای دانش صورت نگرفته، همین اعتبارات نیز اندک است.

نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر با بیان اینکه شوراها بر مبنای اسلامیت، دانش بنیانی و جهادی در پرتو ولایتمداری عمل کنند گفت: شوراها در سطح ایران اگر بر مبنای اسلامیت، دانش بنیانی، علمیت و جهادی، عمل کنند و در درون دارای وحدت باشند همه شاکر این نعمت می‌شوند.

وی افزود: اگر شوراها کارگروه‌های مشاوره‌ای و اتاق فکرهای خوب داشته باشند، انتخاب‌های خوبی در حوزه شهردارها داشته باشند و مردم دار باشند و از آن طرف بتوانند اعتبارات ویژه جذب کنند، این شورا یک فرصتی است که همه شاکر این نعمت می‌شوند اما اگر یکی از این موارد نباشد، شوراها در درون دچار مشکل می‌شوند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه شوراها تا کنون در سطح ملی منشأ خدمات بسیاری بوده‌اند، اظهار کرد: این نعمت باید گرامی داشته شود و از آن طرف خود شوراها هم باید خیلی مراعات کنند و این فرصتی است که خداوند به آنها داده و این نعمت قانون اساسی جمهوری اسلامی که می‌خواهد شهر را به صورت شورایی اداره کند، به همین خاطر شوراها باید اینقدر خوب عمل کنند که هم شاکر این نعمت باشند و هم سبب دعاگویی مردم برای خود و هم موجب توسعه و پیشرفت شوند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا برای همگان به ویژه شما عزیزان هم شخصاً یک فرصت برای ارتقاء سطح معنویت، ثواب و تعالی الهی خود است و هم برای مردم یک فرصت است.
منبع:
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: