bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در عسلویه
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور از تشکیل لایه‌های ایمنی، امنیتی و دفاعی در مناطق نفتی از جمله اهواز، ماهشهر، عسلویه و خارگ با یک ساختار نوین خبر داد.
بامداد جنوب: رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور از تشکیل لایه‌های ایمنی، امنیتی و دفاعی در مناطق نفتی از جمله اهواز، ماهشهر، عسلویه و خارگ با یک ساختار نوین خبر داد.
سردار غلامرضا جلالی روز گذشته در نشست با مسوولان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه با بیان این‌که پارس جنوبی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های اقتصادی و توانمند‌ کشور است گفت: این ظرفیت بزرگ اقتصادی، صنعتی و تولیدی نشان از اقتدار اقتصادی و صنعتی کشور است که با تلاش متخصصان به منصه ظهور رسیده و در رشد و توسعه کشور تاثیر بسزای داشته است.

وی ظرفیت‌های منطقه پارس جنوبی را در ایجاد فرصت و تهدید مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به بروز برخی از تهدیدات برای جلوگیری از وقوع بحران ،آمادگی نیروها و تجهیزات و قدرت بازدارندگی پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.
جلالی تهدیدات مختلف در عرصه‌های تاسیساتی را برشمرد و افزود: تهدیدات نظامی، تروریستی‌، سایبری‌، فرآیندی و طبیعی از مهم‌ترین تهدیدات پیش‌رو‌ست که باید راهکارهای لازم برای مقابله با آنها اندیشیده شود و تهدیدات منطقه در سه لایه ایمنی، امنیت و دفاع که شامل الزامات و دستور‌العمل‌ها‌، سطح و مقابله با تهدید است باید دسته‌بندی و تشکیل شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تعیین فرمانده ارشد‌hse ، پدافند غیر‌عامل و مدیریت بحران مناطق جنوب کشور را از مصوبات شورای عالی امنیت ملی دانست و تاکید کرد: پایش منظم تهدیدات و تغییرات شاخص‌های آن و مدیریت منابع و تجهیزات مقابله با بحران از جمله وظایف مهم فرمانده ارشد‌hse، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه است ضمن آن‌که هر واحد صنعتی «طرح» مقابله با پنج تهدید را داشته باشند.
وی طراحی، برنامه‌ریزی، تطبیق، آموزش و پیش‌بینی تهدیدات و نحوه مواجهه با آن را از مهم‌ترین برنامه‌های کاری فرمانده ارشد‌hse، پدافند غیر‌عامل و مدیریت بحران منطقه دانست و گفت: همه مدیران‌عامل شرکت‌های مستقر در منطقه لازم است نسبت به فراگیری آموزش‌های لازم و مهارت‌های فرماندهی حوادث درون واحد خود اقدام و ابزارها و پیش‌بینی‌های لازم را نیز فراهم کنند.



برچسب ها: سیاسی ، پدافند ، ایمنی
نام:
ایمیل:
* نظر: