bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برپایی کارگاه تخصصی ارتقای مصرف آب در باغات خرما و مرکبات در جم خبر داد.
مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برپایی کارگاه تخصصی ارتقای مصرف آب در باغات خرما و مرکبات در جم خبر داد.

 محمد حسین‌پور پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان جهاد کشاورزی جم اظهار داشت: جم دارای ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه کشاورزی است و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان این عرصه امری لازم و ضروری است.

وی افزود: تامین به موقع آب کشاورزان و باغداران شهرستان مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف موردنظر برسیم.

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برپایی کارگاه تخصصی ارتقای مصرف آب در باغات خرما و مرکبات در جم خبر داد و خاطر نشان کرد: کارگاه آموزشی با عنوان ارتقای کارایی مصرف آب در درختان خرما و مرکبات در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جم با حضور مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی و مدیریت هماهنگی ترویج و کارشناسان مدیریت باغبانی سازمان و کارشناسان مدیریت جهاد شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان و جم و جمعی از کشاورزان (باغدار) مناطق مختلف استان برگزار شد.

حسین‌پور هدف از برگزاری کارگاه با توجه به اهمیت آب در بخش کشاورزی و همچنین مواجه شدن کشور و استان با پدیده خشکسالی را ارتقای دانش فنی باغداران و کارشناسان مرتبط با موضوع با مصرف بهینه آب(میزان مصرف براساس نیاز آبی)، مدیریت و نگهداری سیستم‌های آبیاری تحت فشار عنوان کرد.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی بزرگترین و مهم‌ترین مصرف کننده آب در کشور بوده و اعمال مدیریت صحیح در این بخش می‌تواند تاثیر به‌سزایی در صرفه جویی مصرف آب و افزایش راندمان داشته باشد.

حسین‌پور اضافه کرد: تلاش برای ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات کشاورزی در این شهرستان مورد تاکید قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف موردنظر برسیم.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: