bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۲۰ تير ۱۳۹۴
روز گذشته روز جهانی قدس در ایران و بسیاری از نقاط جهان گرامی داشته شد. مردم روزه‌دار در حالی به خیابان‌ها آمدند که نه تنها منطقه خاورمیانه، بلکه سراسر جهان اسلام دچار آشوبی پیچیده و سردرگم شده است. از یک‌سو تروریسم تکفیری داعش در همه منطقه مانند موریانه در حال تکثیر است و از سوی دیگر سران کم خرد منطقه با اقدامات خود به این آتش می‌دمند تا جایی که شعله‌های آن دامنگیر خود آنها نیز شده است.

از شبه‌قاره تا آسیای مرکزی و از آنجا شبه‌جزیره عربستان و شمال و شاخ آفریقا و شامات و عراق درگیری‌ها با جریان تکفیری به‌شدت ادامه دارد. رژیم کودک‌کش سعودی نیز در این میان معرکه‌ای دیگر به‌پا کرده است و وارد باتلاق یمن شده که نه راه خروجی دارد و نه حاضر است به مشورت عقلای جهان اسلام گوش فرا دهد و گریزگاهی برای خود بیابد.

در این میان آنچه در این روزها کمتر به آن پرداخته می‌شود، مساله مهم و راهبردی فلسطین است، جایی که جهان اسلام بیش از شش دهه است گرفتار اشغالگری گروهی مهاجر صهیونیست است که با شعارهای دینی کشور فلسطین را اشغال کرده و با حمایت قدرت‌های عمده غربی و شرقی این اشغالگری را عمق بیشتری می‌دهند. شش دهه پس از شروع نکبت در قلب جهان اسلام، به‌نظر می‌رسد جریان‌های خاص تلاش دارند تا جنگ با دشمن درجه یک مسلمانان را به امری درجه دو تبدیل کنند. 

نگاهی به شعارهای داده شده توسط گروه‌های تکفیری برخواسته از وهابیت موید این مساله است، آنها جنگ با مسلمانان را بر جنگ با صهیونیست‌ها در اولویت نخست قرار داده و بر این باور هستند که ابتدا باید با مسلمانان جنگید! همین اندیشه را هم رژیم کودک‌کش آل سعود در یمن دارد اجرا می‌کند. سران وهابی این رژیم تمام تلاش و امکانات خود را بر نابود کردن زیرساخت‌های داخلی یمن و کشتار مردم این کشور متمرکز کرده در حالی که روابط گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی برقرار کرده‌اند.

تمام تلاش‌های صورت گرفته در طول چند سال گذشته نشان از آن دارد که ایران به جای رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن در منطقه معرفی شود و متاسفانه این جریان خطرناک به‌بدترین شکل ممکن در حال اجرای این تئوری خطرناک خود است و رژیم صهیونیستی نیز از این مساله ابراز خوشحالی می‌کند.

روز جهانی قدس تقریباً یک هوشمندی قدیمی برای این روزها بود، این روز نشان داد که فلسطین به هیچ عنوان نمی‌تواند در حاشیه قرار گیرد و همه تلاش‌های صورت گرفته در میان شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا و عربستان رنگ باخت و نشان داد همه بافته‌های اتاق‌های فکر در منطقه با یک فکر و اندیشه محکم‌تر می‌تواند ویران شود.

حضور چشم‌گیر مردم روزه‌دار ایران و دیگر مناطق جهان برای دفاع از آرمان‌های فلسطین نشان داد که راهکارهای موجود از کاخ‌های سران آل سعود و یا اتاق‌های ترور رژیم صهیونیستی و یا جمع‌های کم خردی مانند اتحادیه عرب نمی‌گذرد و این یک خواسته عمومی است که با توجه به جدی‌تر شدن اندیشه مقاومت در روزگاری نه‌چندان دور رنگ واقعیت به‌خود خواهد گرفت.

این یک نگرانی عمده برای صهیونیست‌ها و حامیان عربی و غربی آنها شده است، چرا که در کنار گوش آنها اندیشه مقاومت مسلحانه روز به روز قدرتمند‌تر شده نگاه سازش‌کارانه رنگ می‌بازد، هر چند باید بر این مساله هم تاکید کرد که گاهی اوقات فشارها آن‌چنان سنگین است که کسی را یارای مقاومت در برابر آنها نیست.... اما هیچ‌گاه تفنگ را نباید بر زمین گذاشت.

برچسب ها: کریم جعفری
نام:
ایمیل:
* نظر: