bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خبر داد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از دستگیری سارق تخم‌های لاک‌پشتان دریایی در جزیره خارگو استان بوشهر خبر داد.
حسین دلشب ظهر امروز در نشست روسای ادارات محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: مأمورین یگان حفاظت محیط‌زیست پناهگاه حیات‌وحش خارگ و اثر طبیعی ملی خارگو از توابع استان بوشهر یک نفر متخلف را که موجب تخریب لانه‌های لاک‌پشتان دریایی و به سرقت بردن تخم‌های آن‌ها شده بود دستگیر کردند.

 دلشب بیان کرد: محیط‌بانان اداره خارگ پس از دریافت گزارشی مبنی بر تخلف یک نفر از بومیان خارگ در جزیره خارگو که اقدام به تخریب لانه‌های لاک‌پشتان نموده و تخم آن‌ها را جهت فروش در بازار بیرون می‌آورد به محل موردنظر اعزام و پس از بررسی از قایق این فرد متخلف موفق به کشف و ضبط تعداد 5 عدد تخم لاک‌پشت شدند.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه مراحل قانونی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است افزود: جزیره خارگو هرساله از ابتدای اردیبهشت‌ماه میزبان لاک‌پشتان سبز و نوک‌عقابی جهت تخم‌گذاری است که متأسفانه هر دو گونه جزو گونه‌های به‌شدت در معرض خطر انقراض می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با تلاش و کوشش کارکنان محیط‌زیست استان بوشهر تا حدودی جمعیت لاک‌پشتان رو به بهبود است که متأسفانه دراین‌بین تعدادی افراد سودجو اقدام به تخریب لانه‌های این جانور جهت فروش تخم‌ها در بازار آزاد می‌کنند.

دلشب ضمن تشکر از شهروندان دوستدار طبیعت و محیط‌زیست از آن‌ها درخواست کرد هرگونه تخلف در زمینهٔ شکار و صید و یا تخریب لانه‌های پرندگان را از طریق سامانه 1540 به محیط‌زیست اطلاع دهند.
منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: