bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۴
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون صنعت، و معدن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در بخش صنعت استان را خودمان به وجود آوردیم.
رئیس کمیسیون صنعت، و معدن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر گفت: امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی، اداره کار و بانک‌ها در امر سرمایه‌گذاری بخش صنعت، ضد انگیزه شدند و مشکلات زیادی با این ادارات داریم.

محمد عبادی در نشست فعالان اقتصادی، صنعتی و معدنی استان بوشهر اظهار کرد: برخی واحدهای صنعتی استان به دلیل مشکلات مختلف سکته کرده و اکنون در سی‌سی‌یو هستند و برخی دیگر نیز همچون ماهی که به خشکی آمده و با برگشت آب به دریا همچنان در ساحل هستند، نیز در حال پرپر زدن می‌باشند.

وی بیان کرد: برای توسعه شهر و استان راهی جز حرکت به سمت صنعت نداریم، در بخش کشاورزی به دلیل کمبود آب شرایط برای توسعه آماده نیست در بخش نفت و گاز نیز به دلیل شرایط بین‌المللی هزینه تولید بیش از فروش خواهد بود.

رئیس کمیسیون صنعت، و معدن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در بخش صنعت استان را خودمان به وجود آوردیم.

عبادی با اشاره به عدم همکاری لازم برخی ادارات با واحدهای صنعتی تصریح کرد: امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی، اداره کار و بانک‌ها در امر سرمایه‌گذاری بخش صنعت، ضد انگیزه شدند و مشکلات زیادی با این ادارات داریم.

وی بیان کرد: نیروی انسانی فاکتور اصلی و مهم برای صنعتی شدن است که در استان بوشهر از این فاکتور بهره‌مند هستیم اما این نیروی انسانی متخصص و کار بلد نیاز به یک مدیریت قوی دارد ضمن اینکه باید اولویت‌ها را برای صنعتی شدن شناسایی کنیم.

رئیس کمیسیون صنعت، و معدن اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بوشهر یادآور شد: سرمایه‌های موجود باید به سمت پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی نفت و گاز هدایت شود، مدیریت سرمایه داخلی به بانک‌ها معطوف شده و مشخص نیست این سرمایه‌ها در کجا به هدر می‌روند.

عبادی ادامه داد: اگر به سپرده‌های بانکی که در بانک‌ها قرار دارد، مالیات وضع شود همین سرمایه‌ها به سمت تولید هدایت خواهد شد.در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بوشهر هسته پژوهش ایجاد کردیم و به دنبال ایجاد اتاق فکر و آشتی صنعت و دانشگاه هستیم تا از دانش روز به نفع صنعت استفاده کنیم.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: