bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۱۲ آذر ۱۳۹۵
در اوایل دولت یازدهم شرکت های چینی را از میدان آزادگان بیرون کردند اما در ماه های پایانی همین دولت التماس می کنند که شرکت های چینی مجددا وارد فاز یازدهم شوند.
هدایت الله خادمی در خصوص قرارداد اخیر ایران و توتال بر اساس الگوی جدید قرارداد های نفتی گفت: وزارت نفت با شرکت توتال روی فاز ۱۱ پارس جنوبی تفاهم نامه امضا کرده و هنوز به قرارداد منتج نشده است. در تفاهم نامه دو طرف توافق می کنند که راجع به یک قرارداد و قیمت و چگونگی اجرایش بحث و بررسی انجام دهند که این مذاکرات زمان بر است و نهایی شدن آن به شرکت های خارجی بستگی دارد که قرارداد ببندنند یا خیر.

نماینده مردم ایذه در مجلس اظهار داشت: هنوز پس از سه سال و نیم مدیریت آقای زنگنه و یک سال و نیم بعد از برجام شاهد ورود شرکت های خارجی به ایران نبودیم. در اوایل دولت یازدهم شرکت های چینی را از میدان آزادگان بیرون کردند اما در ماه های پایانی همین دولت التماس می کنند که شرکت های چینی مجددا وارد فاز یازدهم شوند.

عضو کمیسیون انرژی در خصوص توجیه دولت یازدهم برای بیرون کردن شرکت های چینی از میدان آزادگان گفت: دولت در آن زمان اعلام کرد شرکت های چینی به تعهدشان عمل نکردند و از توانایی کمی برخوردار هستند.

خادمی گفت: وقتی آقای زنگنه وارد وزارت نفت شد دولت اعلام کرد؛ ژنرال وارد وزارت نفت شده است قبلی ها سرباز بوده اند! برخی توجیحات برای خارج کردن شرکت های چینی از میدان آزادگان قبل از ورود ژنرال به وزارت نفت بیان شد اما وقتی وارد گود شدند فهمیدند وزارت نفت با سال های قبل تفاوت زیادی کرده است لذا برخی تصمیمات را تصحیح کردند.
برچسب ها: شرکت ، توتال
نام:
ایمیل:
* نظر: