bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۲۶
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: عمارت‌های تاریخی بوشهر بازسازی می‌شوند.
 نصرالله اسدی صبح دوشنبه در نشست شورای شهر بوشهر اظهار داشت: عمارت‌های تاریخی بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و برای حفظ و نگهداری این بناها باید اقدامات مناسبی صورت بگیرد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای حفظ و نگهداری عمارت‌های تاریخی بوشهر تاکید کرد و ادامه داد: عمارت بیلیارد یکی از بناهای تاریخی بوشهر است که برخی از نقاط مرمت‌شده آن تخریب شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر با اشاره به درخواست این کمیسیون برای وقف عملیات ساختمان بیلیارد، اضافه کرد: در این پروژه طراح و ناظر طرح یک نفر هستند که این موضوع یکی از ایرادات طرح است.

وی با بیان اینکه مرمت و بازسازی عمارت بیلیارد بوشهر نیازمند ۱۵ میلیارد ریال اعتبار است، تصریح کرد: امسال پنج میلیارد ریال به این عمارت اختصاص یافته است که جابگوی نیازهای آن نیست.

اسدی، واگذاری ساختمان های تاریخی به بخش خصوصی برای مرمت را بهترین روش دانست و افزود: باید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به بهترین صورت استفاده کنیم.

انتقاد از فروش میگو توسط دست‌فروشان

یکی دیگر از اعضای شورای شهر بوشهر نیز در این نشست به فروش میگو در سطح خیابان‌های شهر بوشهر اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث ایجاد شرایط غیربهداشتی و زشت شدن چهره شهر می‌شود.

مهرزاد آسایش با بیان اینکه نظارت مناسبی بر روی وضعیت بهداشتی و سلامتی این فروشندگان صورت نمی‌گیرد، اضافه کرد: این نوع فروش کمکی به اقتصاد شهروندان نمی‌کند و ضمنا در برخی نقاط باعث بروز تصادفاتی نیز در شهر می‌شود.

وی خواستار ایجاد محل‌هایی برای عرضه میگو و برخورد با دست‌فروشان شد و گفت: از جمله عوارض فروش میگو به صورت دست‌فروشی می‌توان به آلودگی محیط شهر، بی‌نظمی و زشت شدن چهره شهر اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: