bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۴
رسانه های افراطی استان پس از توافق هسته ای؛
متاسفانه رسانه های دلواپس استان که استاد کپی کردن ا ز روی دست هم هستند و حر فهای مجری یک برنامه تلویزیونی رابه عنوان سخنران و کارشناس در صدر سایت خود قرار میدهند، نتوانستنداز آزمون برگزار شده نمره قبولی بگیرند و عملا در دام دشمن افتادند.
 ابوعلی زرین قلم: مذاکرات به نتیجه رسید، سخنان منطقی محمدجواد ظریف در وین که گفت این توافق شاید مطلوب همه نباشدامابهترین دستاوردی بود که می توان به آن رسید،نشا ن دهنده ابعاد کلی و همه جانبه 18 روز مذاکره و رایزنی گسترده و طاقت فرسا در وین بود. هیات های دیپلماتیک ایران وامریکا در وهله اول و دیگر کشورهای عضو گروه 1+ 5 در وهله دوم طولانی ترین مذاکرات تاریخ را انجام دادند تا طی آن متانت، نزاکت، شجاعت، صداقت و وقار دیپلماتیک ایران در برابر 700 خبرنگار و دهها شبکه خبری جهانی به تصویر کشیده شود، ایران ا ز یک «لولو » تبدیل به یک شریک کشورهای قدرتمند جهان شد و مردم ایران با صبر راهبردی جایگاه خود را در سطح جهان افزایش دادند.

این سخنان گزاف نیست، کافی است نگاهی به تیترها، تحلیل ها واخبار رسانه های مطرح منطقه و جهان داشته باشید. دشمنان ایران ازا ین توافق عصبانی، دوستان خرسند و آنهایی که منطقی بودند،از آن به عنوان یک فرصت برای دنیای بهتر یاد کردند. اما درا یران، رفتارها متفاوت بود. آن اقلیتی که همواره مدعی هستند، باز هم در برابر اکثریت ایستادند، آنهایی که در دوره دولت مهرورز از پول بیت المال فربه شد ه اند وامروز دیگر کسی را یارای مقابله با آنها نیست، باز هم در مقابل اکثریت ایستاده اند و حرف خود را میزنند. این گروه که مشخص نیست، تخصص خود راا ز کجابه دست آورده، ساز مخالف خود را از همان ابتدای اعلام توافق در مخالفت با دیدگاه رسمی و منطقی که همه مردم طرفدار آن هستند، کوک کردند تاا ین «مخالف خوانی » که پیش از
این هم به آن اشاره کرده بودیم،بار دیگراوج بگیرد.

همانگونه که در شماره های پیشین بامداد جنوب هم اشاره کردیم، اگر هدایتهای رهبری انقلاب، هشدارها و نهیب های ایشان خطاب به همه آنهایی که راه افراط و تفریط را در پیش گرفته اند،نبود، علم دلواپسان محترم پایین نمی آمد و آنها همچنان در شیپور مخالف میدمیدند. در یک سطح ملی واستانی می توان به خوبی دریافت که جریان دلواپسان در اتاق فرمان خود دچار نوعی بحران شده است. خروجی این جریان را می توان در رسانه های مختلف آنها مشاهده کرد. عناوین منطقی که برخی ازاین رسانه هاانتخاب کرده اند، در برابر نعل وارونه کیهان حسین شریعتمداری که «انگشت در جهان کرده و قرمطی می جوید » تا به زعم خودش خطی یا موردی از ناهماهنگی را پیدا کند تا برخی رسانه های کم مخاطب و کم بهره استان درا ین حوزه همان روایت خطرناک خروج ازدایره انصاف وامنیت ملی را هشدار می دهد.

متاسفانه رسانه های دلواپس استان که استاد کپی کردن ا ز روی دست هم هستند و حر فهای مجری یک برنامه تلویزیونی رابه عنوان سخنران و کارشناس در صدر سایت خود قرار میدهند، نتوانستنداز آزمون برگزار شده نمره قبولی بگیرند و عملا در دام دشمن افتادند. یکی از سایتهای خبری استان عملا رئیس جمهور کشور رابه درو غگویی متهم کرده ا ست و عنوانی که تنهاا ز این جریان انتظار می رود، نوشته است: «کدام توافق اجرا خواهد شد؟ توافقی که روحانی می گوید یا توافق اوباما؟ »این سوال در حالی مطرح میشود که با توجه به آشنایی نسبی باا ین رسانه ها، ادبیات و مطلب منتشر شده به صورت هماهنگ شده تهیه و در اختیار آنها گذاشته شده ا ست.
دیگر رسانه دلواپسان هنگام تهیه این گزارش از کارافتاده بود و رسانه بعدی آنها هم لبه تند تیغ را سمت افطاری اصلاح طلبان نشانه رفته بود و به گونه ای از آنها سخن راند که داعش از دشمنان خود نمی گوید! البته به باور این سایت، روحانی به تهدیداوباما پاسخ نداده است! رسانه هایی که مشی ا صولگرایی معتدل دارند، تلاش کردند تا با آنچه در وین گذشته است بانگاهی عقلایی نگاه کنند.

با وجوداین، یکی به میخ و یکی به نعل زدن ا ین رسانه ها حکایت از آن دارد که اتاق فرمان مختل شده ا ست و آنها در حالی تفسیر خام خود را از توافق منتشر کرد ه اند که هنوز متنی ا ز آن ترجمه نشده است و هیچ کدام از آنها نیز زبان حقوقی نمیدانند که بخواهند یا بتوانند بر آن ایراد وارد کنند. امید دلواپسان در برابر شادی مردم در خیابا نها گم شده است، البته این موید آن نیست که آنها دست ازاقدامات خود خواهند کشید و کم خواهند آورد و کار رها میکنند بلکه به دلیل از دست رفتن منافع، فعالیت و تکاپوی آنهابیشتر خواهد شد. همان گونه که در ابتدای این گزارش هم تاکید شد، این رسانه ها خواننده چندانی ندارنداما متاسفانه بابرگزاری جلسات مختلف تحت
عناوین گوناگون و همچنین بهره گرفتن از رانت های مختلف برای دعوت از همفکران خود به استان، تلاش میکنند جو آرام استان را بر هم بزنند. در جلساتی که این جریان برگزار میکند، همین مسائل در قالبهای مختلف به افراد ارائه می شودتا دوره دولت مهرورز که قطعنامه ها کاغذپاره بود و تحریم ها کاری نمی کردند اما در این دولت درخواست همه آنها برداشتن کامل تحریم ها شده ا ست.

به هر حال به نظر می رسد که اتاق فرمان این رسانه ها دچار نوعی پارادوکس درونی به لحاظ برخورد با حامیان خود و راضی کردن آنها در مرحله پساتحریم که مشکلات کشور اندک و مردم خوشحا ل تر می شوند و پارادوکس بیرونی که در آستانه انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری چگونه می تواند مردم رابه دلیل نگاههای انحصارگرایانه، به سمت خود متوجه کند، شدها ست. همه علام تها نشانا ز آن دارد که با وجود شعارهای ظاهری، کاسبان تحریم و دلواپسان از نتیجه توافق وین چندان راضی نیستند و در آینده شاهد اشکالات ریز و درشت و تیترها و یادداشت های آنچنانی آنهااز متن توافق خواهیم بود، در حال حاضر باید منتظر ترجمه متن توافق ماند...

نام:
ایمیل:
* نظر: