bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۴
مدیرکل شیلات استان بوشهرگفت: صید کشتی ژاپنی در آب های این استان شایعه ای بیش نیست و هیچ وقت این اجازه را نخواهیم داد.
 حسین بهمنیاری در گفت وگو با ایرنا در دیر افزود: سیاست شیلات این نیست که این نوع کشتی ها در آب های خلیج فارس به صید بپردازند و شیلات بدنبال تعدیل این نوع کار می باشد.

وی گفت: ما به عنوان متولیان صید و حراست از آبزیان دریایی نخواهیم گذاشت که به آبزیان و ذخایردریایی از طرق مختلف آسیبی وارد بشود و برنامه های خوبی هم برای این کار دردست اقدام داریم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به طرح 'دریابست' در آب های این استان در آغاز فصل میگو اظهارداشت: دریا بست فضایی برای استراحت دریاست که از طرف تعاونی صیادی استان این پیشنهاد شده و شیلات را ملزم به اجرای این طرح کرده است.

وی گفت: دریا بست نه تنها در استان بوشهر بلکه در بنادر استان های دیگر نیز صورت می گیرد و اجازه صید به هیچ شناور داده نمی شود.

بهمنیاری در رابطه با فراوانی میگو در بازار استان بوشهر اظهارداشت: این میگوهای که دربازار استان وجود دارد وارداتی از استان خوزستان است و شیلات استان بوشهر اجازه صید دراین مدت به هیچ شناوری نداده است.

وی اظهارکرد: درچند روز اخیر هشت قایق صیادی بی هویت که به صید غیرمجاز در صیدگاههای این استان مبادرت می کردند توقیف شده و محرومیت از صید بعداز اتمام فصل میگو اعمال می شود.

وی در ارتباط با زمان صید میگو گفت: بعداز اعلام شناور تحقیقات شیلات در دریا، زمان آزادسازی صید میگو اعلام خواهدشد و تا کنون هیچ تاریخی برای صید میگو از طرف شیلات اعلام نشده است.

وی در ارتباط با میگوی پرورشی سال گذشته دراستان گفت: سال گذشته 14هزار و 500تن میگو پرورشی برداشت شد که از این میزان هشت هزارتن آن به خارخ از کشور صادر و مابقی در داخل به فروش رفت.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: استقبال از خرید میگوپرورشی استان بسیار زیاد است و به دلیل اینکه میگویی نداشتیم که دراختیاز خریداران قراردهیم خریداران را به استان هرمزگان فرستادیم.
منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: