bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۸۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بامداد24
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با بامداد جنوب با تشریح کردن آنچه که در این کنگره گذشت، تاکید کرد: حزب اتحاد ملت، وجود مستقل دارد و بر آمده از جریان اصیل اصلاح‌طلبی است که آرمان و گفتمان مخصوص خودش را دارد.
بامدادجنوب/مریم خوئینی:
نخستین کنگره اتحاد ملت ایران اسلامی صبح پنجشنبه، با حضور جمعیتی بالغ بر 700 نفر مهمان ،نماینده وزارت کشور و برخی از شخصیت‌های حزبی، در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.
در این مراسم که با پیام رئیس دولت اصلاحات آغاز شد، اساسنامه، مرامنامه، انتخاب شورای مرکزی و هیات داوری، بدون هیچ حاشیه‌ای تصویب شد و در نهایت با تعداد 235 رای اکثریت علی شکوری‌راد به‌عنوان دبیر‌کل حزب اتحاد ملت انتخاب شد. در این میان، حضور جوانان و بانوان در شورای مرکزی و علل بدل، پر‌رنگ و چشمگیر بود.

در این کنگره افرادی همچون محمدرضا عارف، غلامحسین کرباسچی، شهیندخت مولاوردی، محمدرضا خاتمی، زهرا اشراقی، مصطفی معین، حسین کاشفی، حسین کمالی، محمد قوچانی، ابراهیم اصغرزاده، قدرت‌الله علیخانی، عبدالواحد موسوی‌لاری، محمدرضا خباز، جواد اطاعت و جمع دیگری از شخصیت‌های حزبی حضورداشتند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با بامداد جنوب با تشریح کردن آنچه که در این کنگره گذشت، تاکید کرد: حزب اتحاد ملت، وجود مستقل دارد و بر آمده از جریان اصیل اصلاح‌طلبی است که آرمان و گفتمان مخصوص خودش را دارد.

در ادامه این مراسم علی شکوری‌راد که پس از رای‌گیری به‌عنوان نخستین دبیرکل حزب اتحاد ملت انتخاب شد، در نطق افتتاحیه گفت: کسانی که در این کنگره حضور دارند، نمایندگان کسانی هستند که بی‌ادعا آرمان‌های بزرگ انقلاب مانند استقلال، آزادی، عدالت و آمال و اهداف اصلاحات مانند جامعه مدنی، آزادی بیان و دفاع از حقوق ملت و ... را دنبال می‌کنند.
وی به تنگناهای به‌وجود آمده در دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و افزود: هشت سالی که در دولت‌های نهم و دهم گذشت، حدیث کوچکی نیست که بتوان به آن پرداخت و البته مسببان آن در میان مردم دیگر جایگاه ندارند‌.
شکوری‌راد بیان کرد: عوام‌فریبی، ویژه‌خواری، فساد و ایجاد تنگناهای سیاسی، بخشی از عملکرد مدعیانی بود که می‌گفتند، می‌خواهند شعار و اهداف انقلاب را احیا کنند و بیشترین جفاها را به انقلاب کردند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اوج این مسائل پس از حوادث تلخ سال 88 بود که یاران و دلسوزان انقلاب و نخبگان را حذف کرد و انسجام و اتحاد ملت را به انشقاق سوق داد و کشور را به انزوای بی‌سابقه‌ای کشاند که همه این مسائل موجب افزایش فشار به مردم شد.
شکوری‌راد، انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 92 را حماسه خواند و گفت: ظرفیت‌های ملت بار دیگر معجزه آفرید و با تدبیر رهبر معظم انقلاب و فداکاری همه جریان‌های اصلاح‌طلب، خرداد 92 در تاریکی درخشید و امید به کشور بازگشت و حاصل آن نجات کشور از ورطه سقوط بود.

ولی‌الله شجاع‌پوریان یکی از اعضای شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، در این خصوص در گفت‌وگو با بامداد جنوب گفت: پس از وقایع سال 88‌، جمع زیادی از اصلاح‌طلبان و نیروهای فعال سیاسی که با احزاب پیشرو اصلاح‌طلب در ارتباط یا به نوعی هوادار این تفکر بودند و گفتمان اصلاحات پیشرو را نمایندگی می‌کردند، به یکباره با یک خلأ تشکیلاتی مواجه شده و دچار یک نوع سرخوردگی شدند.

این فعال سیاسی ادامه داد: در این میان، متاسفانه برخی از جوانان پر‌شور ما جذب دشمنان در خارج از کشور شدند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسید، ایجاد یک تشکلی که بتواند چنین گروه‌های اجتماعی و نیروهای مستعد را جذب و نمایندگی کند، الزامی بود تا برنامه‌ریزی که به نفع انقلاب و نظام است، صورت گیرد.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین منظور تعدادی از فعالان سیاسی که سابقه فعالیت حزبی، تشکیلاتی و مدنی در کشور دارند، غالبا دهه 60 عمر خود را سپری می‌کنند، تصمیم گرفتند یک حزب تاسیس کنند. در نهایت پس از یک سال دوندگی وزارت کشور با درخواست تاسیس حزب اتحاد ملت ایران موافقت کرد. هر چند ابتدای کار مخالفت‌های خیلی سنگین و حاشیه‌های پیرامون این حزب شکل گرفت ولی در نهایت خوشبختانه با درایت ابن مساله حل و مجوز این حزب صادر شد.

شجاع‌پوریان با بیان این‌که ما طی سه چهار ماه اخیر، جلسات متعددی را برگزار کردیم، پس از آن هم بر اساس قانون نخستین کنگره حزب اتحاد ملت برگزار شد که یک اتفاق خوب در این عرصه محسوب می‌شود، گفت:

استقبال بسیار خوبی از این حزب در میان جامعه اصلاح‌طلب و هواداران و مجموعه پایگاه اجتماعی به‌وجود آمد.

عضو مرکزی حزب اتحاد ملت تصریح کرد: این رویداد، امید و شوق فراوانی را میان فعالان سیاسی به همراه آورد، دلیلش هم این است که در کشور ما گاهی دیده می‌شود، یک گروه شاید توان تشکیلات اندکی داشته باشد و نتوانند به هر دلیلی پژواک و تاثیر فراوانی بر جامعه ایجاد کند اما وقتی مردم و جوانان و صنوف مختلف اجتماعی به حزب اتحاد ملت نگاه می‌کنند و می بینند که اعضا این حزب، هر کدام دارای سابقه دیرینه تشکیلاتی با تجربه فراوان و نیروهای از فعال سیاسی اصیل هستند که امتحان خودشان را در انقلاب پس داده‌اند، ناخداگاه امیدوار می‌شوند و بر همین اساس می‌توان گفت، این حزب می‌تواند موتور متحرک خوبی برای تقویت روحیه نشاط درجامعه باشد.

شجاع‌پوریان در پایان تاکید کرد: حزب اتحاد ملت، در کنار سایر احزاب اصلاح‌طلب با همان نگاه پیشرو و مترقی خودش پیش خواهد رفت تا گامی به سوی نهادینه‌کردن فعالیت حزبی بردارد.
برچسب ها: اصلاحات
نام:
ایمیل:
* نظر: