bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

برای یک حزب پویا

دولت تدبیر و امید، خردادماه 92 با رای مردم قدرت را در دست گرفت و از همان ابتدا سعی کرد، با عمل کردن به وعده‌های انتخاباتی‌اش کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دهد. در همین رابطه، با نزدیک شدن به انتخابات، خانه احزاب احیا شده و هفته گذشته نیز هیات‌رئیسه آن از طریق برگزاری یک انتخابات داخلی، انتخاب شد. این رویداد که پس از چند سال رخ داد، با حاشیه‌هایی نیز همراه بود و در نهایت بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته، ریاست سال اول خانه احزاب به حسن غفوری‌فرد چهره‌ اصولگرای اعتدالگر رسید، اتفاقی که غیر منتظره هم نبود. وجود این، می‌توان گفت، یکی دیگر از وعده‌های حسن روحانی بدون سر و صدا تحقق پیدا کرد.

پس از آن هم اخبار خوشحال‌کننده از فعالیت‌های حزبی از این حوزه به گوش رسید. ابتدا برگزاری بیستمین نشست سراسری اعضا و موسسان حزب کارگزاران سازندگی با حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب، سپس نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران با حضور چهره‌های مطرح و شاخص اصلاح‌طلبی چون محمدرضا عارف با پیام ویدیوئی رئیس دولت اصلاحات در سالن اجلاس سران برگزار شد.

رویدادی که بدون شک بر فضای غبار‌گرفته‌ سیاست استان ما هم تاثیر مثبت می‌گذارد و می‌تواند هم بحث‌ها و جدال‌های درون گروهی را به حداقل برساند، و هم زمینه ایجاد اتحاد و انسجام لازم را فراهم سازد. همان حلقه مفقوده‌ای که کمبودش این روزها به‌شدت احساس می‌شود.

این رویداد خوشایند، از سوی دیگر اصولگرایان و چهرهای شاخص در این اردوگاه که بنا به هر دلیلی عضو هیچ حزبی نبودند، به فعالیت حزبی و تحزب‌گرایی ترغیب می‌سازد.

برگزاری این نشست‌ها و کنگره‌ها و همزمانی آن  با بازگشایی خانه احزاب، به تحزب‌گرایی و فعالیت حزبی شکل و شمایل جدی‌تری می‌بخشد و چه بسا عامه مردم را نیز برای حضور در احزاب تشویق کند.

همه این اتفاق‌ها می‌تواند نویدبخش فصل جدیدی در فعالیت حزبی در کشورمان باشد، چرا که جریان‌های سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا، سعی خواهند کرد که به شکلی قانونی پیگیر فعالیت‌های خود باشند. بر همین اساس زمانی که احزاب در مدار قانون و با هویتی مشخص فعالیت‌های خود را پیگیری کنند، با تدبیر و دقت بیشتری گام برمی‌دارند و نتیجه بهتری نیز کسب خواهند کرد. سود حاصل از این قانونمداری‌، نه تنها احزاب و فعالان سیاسی بلکه جامعه و عامه مردم را هم در بر می‌گیرد. بدون شک زمانی که گشایشی در سیاست داخلی رخ می‌دهد، به‌دنبال آن فضای فرهنگی، هنری، علمی و دانشگاهی نیز تاثیر پذیرفته و رونق می‌گیرند. درست بر عکس آن اگر فضای سیاسی دچار خفقان شده و بسته شود، به‌دنبال آن فضای فرهنگی، هنری، علمی و دانشگاهی نیز بسته‌تر و محدودترمی‌شوند اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد، شاهدگشایشی در سیاست داخلی باشیم. گشایشی که به‌دنبال آن روزنه‌ امید و سرزندگی در میان عامه مردم و گستره جامعه به‌وجود می‌آورد. امیدواری که باعث می‌شود، فردای روشن‌تر برای میهنمان و به‌دنبال آن استان عزیزمان رقم بخورد. چه خوب است، فعالان سیاسی استان فرصت را غنیمت شمرده و با یک رقابت سالم به نهادینه شدن فعالیت حزبی کمک کنند تا نمره درخشانی را در هفتم اسفند درکارنامه خود ثبت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: