bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۸۹۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۴
مهمترین دستاورد دولت روحانی این بود که ایران به صف کشورهای بزرگ دنیا وارد شد و حالا 5+1 مفهوم خود را از دست داده و به 5+1+1 تبدیل شده است...
بامداد24:
موفق الربیعی عضو پارلمان عراق و از اعضای برجسته ائتلاف دولت قانون ، در ارائه نظرات خود پیرامون دولت یازدهم ،گفت: روند برنامه های دکتر روحانی که با شجاعت و قاطعیت آغاز شد سرانجام فشار تحریم ها را از روی ایران برداشت و این موفقیت روحانی، یک پیروزی راهبردی برای ایران است که تاریخ از آن یاد خواهد کرد. 


وی گفت: ما اعتقاد داریم با موفقیت های بدست آمده دولت حسن روحانی ، ایران جایگاه خود را بویژه پس از موفقیت های اخیر در پرونده هسته ای در منطقه و جهان باز یافته و ما شاهد تاثیرات مثبت آن در داخل ایران و نیز در سطح منطقه خواهیم بود. 
موفق الربیعی، در خصوص تاثیرات منطقه ای توافق هسته ای ایران نیز گفت: برکات و اثرات این توافق محدود به ایران نخواهد شد و تمامی کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و به خصوص عراق از آن منتفع خواهند شد. 


مشاور امنیت ملی عراق در دولت نوری المالکی ، همچنین تاکید کرد که توافق هسته ای ایران با دیپلماسی قدرتمند آن، محرک حل پرونده های باقی مانده در منطقه خواهد شد.
این شخصیت برجسته سیاسی عراق، در پایان گفت که اعتقاد دارد، برنامه های دو ساله دکتر روحانی هوشمندانه طراحی شده و گام به گام اهداف خود را دنبال می کند. 
منبع:
ایرنا
برچسب ها: 5+1 ، ایران ، الربیعی
نام:
ایمیل:
* نظر: