bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۸
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی از آموزش 200 کشاورز گندم‌کار درزمینه استفاده از کود، میزان مصرف، کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گندم خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی از آموزش 200 کشاورز گندم‌کار درزمینه استفاده از کود، میزان مصرف، کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گندم خبر داد.


 امرالله احمدی صبح امروز در جمع کشاورزان شهرستان دشتی از راه‌اندازی سایت جامع الگویی تولید گندم در روستای لاور شرقی این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: در این سایت تعداد 20 نفر از کشاورزان گندم‌کار منطقه مستقیم و به‌صورت منظم در پنج دوره آموزشی مرتبط با تولید محصول گندم حضور یافتند.

وی ادامه داد: در این دوره کشاورزان گندم‌کار از آموزش‌های خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کود سبز، میزان مصرف کودهای پایه و ریز مغزی، چگونگی کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گندم طبق آخرین دستاوردهای علمی، تحقیقاتی فراگرفتند.

احمدی آموزش کاشت، داشت، برداشت و استفاده از کود در مزارع را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت استراتژیکی گندم در تأمین امنیت غذایی کشور، کشاورزانی برای شرکت در این دوره انتخاب شدند که الگوی کشاورزان دیگر بودند و از مددکاران ترویجی نیز بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزش ویژه گندم در سه منطقه شنبه، سنا و دشت پلنگ شهرستان دشتی برگزار شد و طبق فصل زراعی در هر مرحله آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: در سه منطقه  شنبه، سنا و دشت پلنگ 200 کشاورز آموزش‌های لازم درزمینه خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کود سبز، میزان مصرف کودهای پایه و ریز مغزی، چگونگی کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌های گندم کسب کردند.

احمدی تأکید کرد: با توجه به اینکه گندم یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین محصولات زراعی بشمار می‌رود که در تأمین غذایی مردم نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند دوره‌های ویژه‌ای نیز برای آن تعریف‌شده و در سطح شهرستان دشتی بنا بر ضرورت و اهمیت هر منطقه امری ضروری است.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: