bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۶
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به این‌که سهم اعتباری بوشهر در اشتغال‌ فراگیر ۲۲۴ میلیارد تومان است، تاکید کرد که برای ایجاد اشتغال پایدار در مرحله نخست ۹۴۰ میلیارد ریال ابلاغ شده است.
حمیدرضا پناه در نشست بررسی اجرای اشتغال‌زایی استان بوشهر با تاکید بر حمایت و تقویت بخش خصوصی در حوزه تولید و اشتغال، اعلام کرد که در این حوزه حمایت‌های ویژه در زمینه بسته‌های اشتغال فراگیر تدوین و اعلام شده است.
وی از تصویب تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی خبر داد و تصریح کرد: بر اساس قانون بودجه مبلغ 224 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در استان بوشهر تصویب شده است که در این زمینه، 94 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به بانک‌های عامل استان بوشهر ابلاغ شده است. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ویژگی‌های پرداخت تسهیلات یاد شده، افزود: بر خلاف رویه سال‌های گذشته پرداخت این تسهیلات برای تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی صورت نمی‌گیرد و کارفرمایان و پیمانکاران تنها با انعقاد قرارداد فروش خدمت می‌توانند اقدام به دریافت این تسهیلات کنند

این مقام مسوول از راه‌اندازی سامانه ویژه ثبت نام برای دریافت تسهیلات یاد شده خبر داد و خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت این نوع تسهیلات باید از طریق نام‌نویسی در سامانه یاد شده برای دریافت تسهیلات اقدام کنند تا پس از بررسی در کمیته فنی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد. در این ارتباط پرونده پرداخت 170 میلیارد ریال تشکیل و به بانک‌های عامل استان بوشهر ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر، اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد:  از اختصاص 5/1 میلیارد دلار  طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری کشور سهم استان بوشهر  34/2 درصد تعیین شده است.

وی، با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی و تصویب 200 میلیارد ریال گفت: برای اجرای این طرح‌ها 180 میلیارد ریال از اعتبارات یاد شده به استان بوشهر تخصیص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اعتبار آیین‌نامه اجرائی توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری را مورد اشاره قرار داد و گفت: سهم استان بوشهر در مرحله نخست 98 میلیارد تومان تعیین شده و این تسهیلات ویژه روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت است.
پناه با بیان این‌که منابع اعتباری این تسهیلات صندوق توسعه ملی و منابع موسسه‌های اقتصادی و مالی است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات اشتغال‌زایی بر اساس جمعیت مناطق به نسبت تعداد بیکاران و بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده بین شهرستان‌های استان بوشهر توزیع شده است.

برچسب ها: اقتصاد ، اشتغال ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: