bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
انتشار چهار بخش از مصاحبه رئیس سابق اتاق بازرگانی بوشهر در روزنامه بامداد جنوب هر چند با استقبال مردم و دلخوری برخی‌ها همراه بود، اما از آنجایی که این روزنامه امانتدار مردم بوده، پس از انتشار، جناب محمد عبادی به روزنامه آمده و مواردی را اصلاح کرده و خواستار انتشار مجدد این اصلاحیه‌ها شدند.
بامداد جنوب:
انتشار چهار بخش از مصاحبه رئیس سابق اتاق بازرگانی بوشهر در روزنامه بامداد جنوب هر چند با استقبال مردم و دلخوری برخی‌ها همراه بود، اما از آنجایی که این روزنامه امانتدار مردم بوده، پس از انتشار، جناب محمد عبادی به روزنامه آمده و مواردی را اصلاح کرده و خواستار انتشار مجدد این اصلاحیه‌ها شدند. بر اساس رسالت اطلاع‌رسانی و بر اساس قانون مطبوعات و برای آن‌که اجحافی در حق هیچ شهروند ایرانی نشود، این موارد به شرح ذیل اصلاح می‌گردد. بامداد جنوب از فرد، افراد و یا کسانی که به اشتباه نامی از آنها برده شده و در مورد آنها مطلبی منتشر شده است عذرخواهی می‌کند. البته این عذرخواهی از روی وظیفه است و هنوز کسی بابت درج این مطالب با بامداد جنوب تماس نگرفته است. نکته دیگر آن‌که در روزهای آینده سلسله‌گزارش‌های این روزنامه در مورد شرکت نمایشگاه‌ها و تخلفاتی که در آن صورت گرفته بدون شک منتشر خواهد شد.

- 300 میلیون تومان بین سهامداران شرکت نمایشگاه‌های استان تقسیم شده بود و ربطی به اتاق بازرگانی و اعضای آن ندارد.
- در برخی از موارد از واژه‌هایی چون اختلاس، دزدی و فساد در این گزارش‌ها استفاده شده که لازم به ذکر است با توجه به این‌که هیچ‌کدام از این موارد در دادگاه اثبات نشده، به کار بردن این واژه‌ها برداشت نویسنده بوده و بامداد جنوب این واژه‌ها را به «احتمال تخلف» تصحیح کرده و از افرادی که نامشان در گزارش منتشر شده به رسم وظیفه، عذرخواهی می‌کند. همچنین اتفاقاتی که در گزارش‌های اخیر در روزنامه بامداد جنوب به آنها پرداخته شده است، در اتاق بازرگانی نیفتاده و مربوط به شرکت نمایشگاه‌ها بوده است، که به اشتباه در برخی قسمت‌های گزارش به آن پرداخته شده است.
- نوشته شده که غذا به خانه‌ برده‌اند، در حالی که تاکید داشته‌ام بیش از نیاز غذای گرانقیمت غذا سفارش داده شده و این بخش برداشت نویسنده بوده است.

- یک جا ذکر شده که اعضای اتاق با برخی افراد لابی می‌کردند، در حالی که درست آن این است که برخی افراد با کارمندان لابی کرده‌اند.
-یک‌ میلیارد تومان وامی که گرفته شده به شرکت پیشگامان توسعه لیان اختصاص یافته که سهامداران آن گزدرازی، ابراهیمی و شریف‌پور بوده‌اند، فقط یک فقره وام بوده و وام‌هایی در کار نبوده است.
از سوی دیگر، علی‌محمد صمیمی دیگر عضو اتاق هم در یادداشتی که تلگرامی برای مدیرمسوول روزنامه بامداد جنوب فرستاد، نکاتی چند را متذکر شد که در ادامه می‌آید:

سردبیر محترم روزنامه بامداد جنوب با عرض سلام
طبق توصیه دوستان مطلب بامداد ۲۴ امروز که در ان با ریاست محترم سابق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر بود مطالعه کردم، از اینکه سعی در روشنگری موضوع‌های مطرح استان دارید قابل تقدیر است، اما از آنجا که مطبوعات وظیفه سنگین در مسوولیت‌های اجتماعی، بر دوش دارند لازم است که این مورد لحاظ گردد. البته در مطالبی که در مورد اتاق نوشته می‌شود اشخاصی که نامبرده می‌شوند محق به پاسخ می‌باشند تا این سنت گفت‌وگو مخدوش نگردد. در مطلب امروز مصاحبه‌گر پس از طرح سوال به این جواب رسیده که این عبارت را بنده نقل می‌کنم: «بقیه افراد نیز از آنجایی که علاقه زیادی به ماندن در اتاق دارند، هرچیزی که به آنها بگویند انجام می‌دهند و هر برگه‌ای را جلویشان بگذارند، نخوانده امضا می‌کنند.»

در این عبارت چند موضوع مشاهده می‌شود؛ که عده‌ای چشم و گوش بسته در جلسات هستند، دوم این عده هر مطلبی را نخوانده امضا می‌کنند و چون قبلا اظهار شده و چشم و گوش، بسته‌اند پس ضمنا با چشم باز امضا نمی‌کنند. سوم این کار را به علتی که می‌خواهند در هیات نمایندگان اتاق به هر طریق بمانند، می‌کنند.
جناب سردبیر، هر شخصی زبان دارد و چشم و چون بنده از این قاعده مستثنی نیستم، خود را محق به پاسخگویی دانسته و شما مکلف به درج پاسخ اینجانب می‌باشید: بنده به تایید حداقل جمعیت کثیری از استان دارای چشم و گوش به تایید کسانی که در جلسات مختلف استانی وکشوری حضور دارم دارای صراحت کلام هستم. باز به تایید خود اعضای محترم هیات نمایندگان درست بعد از روز انتخابات استعفای خود را تقاضا کردم و بار دوم در زمان ریاست شریف‌پور کتبا تقاضای استعفا نمودم.

بنده کرارا این موضوع را با دوستان مطرح کرده و تشکل مربوطه که بنده نماینده آن هستم این تقاضا را رد کردند. با این توصیف یا مصاحبه‌کننده یا جناب آقای عبادی که به اخلاق من آشنا هستند به بنده جفا کرده‌اند که این مسوولیت جنابعالی است که در رفع آن بکوشید.
بامداد جنوب، صرفا مطلب ارسالی علی‌محمد صمیمی را ویرایش کرد، چون با تلفن همراه نوشته شده بود و مشکل ویرایشی داشت. هیچگونه دخل و تصرف دیگری در این نوشته نیامده و اگر دیگر اعضای اتاق بازرگانی و یا هر فرد دیگری که فکر می‌کند، حقی از وی ضایع شده، بامداد جنوب آمادگی کامل برای درج پاسخ وی را دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: