bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
معاون اجرائی دبیرخانه شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که برای طراحی مدل و تدوین نقشه راه ۱۰۰ هزار دلار به منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر اختصاص یافت.
مصطفی کاظمی با بیان این‌که منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر برای فعالیت در دو محور شیلات و کشاورزی برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: از دو سال پیش در دبیرخانه شورای‌عالی علوم تحقیقات و فناوری در راستای فعالیت منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر پروژه‌ای با سازمان یونیدو سازمان صنعتی سازمان ملل در دو حوزه شیلات و کشاورزی تصویب شد.
وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی در دو حوزه شیلات و کشاورزی در نشست‌های کارشناسی تدوین شد، گفت: طراحی و تدوین این دو حوزه بعد از نشست‌ها و بازدیدهای کارشناسانه سازمان یونیدو در منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر مشخص شد.

معاون اجرائی دبیرخانه شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای این پروژه در دو سطح و مقطع زمانی متفاوت خبر داد و خاطرنشان کرد: نخستین سطح آن که به‌زودی قرارداد آن به امضا می‌رسد و به نمایندگی از استان بوشهر دانشگاه خلیج فارس و نماینده‌ سازمان یونیدو در ایران است. دبیرخانه شورای‌عالی علوم تحقیقات و فناوری به‌عنوان کمیته راهبری و نظارت بر روند اجرای این پروژه شرکت می‌کند. دانشگاه خلیج فارس با محوریت منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر فعالیت در دو حوزه شیلات و کشاورزی دنبال می‌کند.
این مقام مسوول، متولی و مجری پروژه در دو حوزه شیلات و کشاورزی را منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر و دانشگاه خلیج فارس دانست و افزود: دانشگاه خلیج فارس یکی از ارکان ویژه علم و فناوری بوشهر به نمایندگی از آن موضوع را دنبال  و تیم  عملیاتی پروژه را مشخص می‌‌کند. این تیم مراحل مختلف آموزش و طراحی مدل و تدوین نقشه راه برای توسعه فناوری بخش شیلات و کشاورزی انجام می‌دهد.

کاظمی با تاکید بر این‌که مدت زمان اجرای پروژه منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر  12 تا 18 ماه پیش‌بینی شده، گفت: بخشی از هزینه‌های پروژه تدوین شده برای اجرا در منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر با همکاری سازمان یونیدو سازمان صنعتی سازمان ملل به صورت  ارزی  و ریالی تامین می‌شود. 100 هزار دلار به منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر اختصاص یافت. برای طراحی مدل و تدوین نقشه راه 100 هزار دلار به منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر اختصاص یافت.
معاون اجرائی دبیرخانه شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری از مشارکت مشاوران بین‌المللی تعیین شده از سوی یونیدو برای اجرای پروژه در منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر خبر داد و تصریح کرد: مشاوران بین‌المللی که از طرف یونیدو مشارکت می‌کنند دخالتی در بخش دریافت اطلاعات و تحلیل اطلاعات  ندارند و به سبب حساسیت این موضوع در طراحی مدل و تدوین نقشه راه  مشارکت می‌کنند و جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات از سوی تیم‌های داخلی و بومی استان بوشهر انجام می‌شود. کاظمی در پایان با بیان این‌که در کشور 5  منطقه ویژه علم و فناوری تصویب شده است، یادآور شد: در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی و یزد منطقه ویژه علم و فناوری تصویب شده که بخشی از پروژه‌های اجرائی در منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر به‌عنوان الگو  در چهار منطقه  ویژه دیگر استفاده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: