bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۷
۶۰ هزار تن کالا از بندر دیر به کشورهای قطر و کویت در سه ماه نخست امسال صادر شد.
رئیس بندر و دریانوردی دیر در نشست بررسی روند توسعه زیرساخت‌های بندر دیر با بیان این‌که این بندر از جایگاه مهمی در توسعه صادرات برخوردار است، افزود: بندر دیر به سبب نزدیکی با کشورهای حوزه خلیج فارس نقش مهمی در توسعه صادرات به‌ویژه به قطر دارد.
حسین دادمهر از اجرای طرح مطالعاتی توسعه بندر دیر خبر داد و بیان کرد: ساخت اسکله‌ای به طول 200 متر در بندر دیر در حال مطالعه است و این در حالی است که ساختمان باسکول این بندر در حال اجراست.

رئیس بندر و دریانوردی دیر با بیان این‌که این بندر نزدیک‌ترین مسیر دریایی برای صادرات کالا و مواد غذایی به کشور همسایه قطر است، خاطر‌نشان کرد: بندر دیر برای صادرات محصولات غذایی و معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس از ظرفیت بالایی برخوردار است.
دادمهر بندر دیر را یکی از بزرگ‌ترین بنادرجنوبی استان بوشهر دانست و افزود: بندر دیر با دارا بودن بیش از 200 متر اسکله، پنج هکتار پسکرانه، سه هزار متر مربع انبار سرپوشیده، چهار هزار و 500 متر مربع انبار و تجهیزات کانتینری و کالای عمومی یکی از بزرگ‌ترین بنادر جنوبی استان بوشهر است. در سه ماه نخست امسال 60 هزار تن کالا از این بندر به کشورهای قطر و کویت صادر شده است. به‌گفته وی، این میزان صادرات نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته پنج هزار درصد رشد نشان می‌دهد.

برچسب ها: اقتصاد ، صادرات ، بندر دیر ، قطر
نام:
ایمیل:
* نظر: