bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر اعلام کرد که از پنج هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گوجه‌فرنگی در شهرستان دیر پیش‌بینی تولید ۳۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل می‌شود.
عیسی محمد‌دوست با بیان این‌که این شهرستان قطب تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل است، خاطرنشان کرد: سالانه افزون بر 300 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دیر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
وی از کاهش سطح زیرکشت اراضی گوجه‌فرنگی در دیر خبر داد و افزود: در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و رعایت الگوی کشت در سطح شهرستان دیر با تفاهمنامه چهارجانبه با همکاری بهره‌برداران، نظام صنفی، منابع آب و جهادکشاورزی امسال 20 درصد از سطح زیرکشت محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان دیر کاهش می‌یابد.

این مقام مسوول با بیان این‌که کاهش سطح زیرکشت با حفظ بهره‌وری از منابع آب در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: امسال برای تامین نشاء گوجه‌فرنگی اراضی دیر، 150 میلیون قطعه نشاء درسطح 70 هکتار مسقف و 150 هکتار داربستی گلخانه‌های شهرستان دیر تولید که 70 درصد آن برای کشت سطح شهرستان و 30 درصد آن به مناطق دیگر صادر می‌شود.
محمددوست با اشاره به اشتغال 10 هزا بهره‌بردار در تولید گوجه‌فرنگی در شهرستان دیر تصریح کرد: در شهرستان دیر حدود پنج هزار و 200  هکتار از اراضی زیر کشت گوجه‌فرنگی می‌رود که در مجموع 10 هزار کشاورز به‌طور ثابت و فصلی مشغول به‌کار می‌شوند.

وی به اعتبارات برای تامین زیرساخت‌های راه‌سازی در انتقال محصول پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال از محل اعتبارات ستاد حوادث 10 کیلومتر از جاده‌های بین مزارع شهرستان دیر با اعتباری افزون بر 4/7 میلیارد ریال مرمت و بازسازی می‌شود که سبب تسریع در حمل و نقل محصولات کشاورزی و کاهش هزینه تولید می‌شود.
 مدیر جهاد کشاورزی دیر با اشاره به این‌که تولید نشاء گوجه فرنگی از اول تیر‌ماه آغاز شده است، افزود: کار کشت گوجه‌فرنگی از اوائل اردیبهشت با کشت نشاء گوجه‌فرنگی در گلخانه‌ها آغاز می‌شود و مردادماه نشاء را برای کشت به اراضی کشاورزی منتقل می‌کنند تا پس از پنج ماه پرورش، تولید محصول خود را از آذرماه برداشت کنند.

محمددوست با اشاره به این‌که برداشت گوجه‌فرنگی در دیر از اواخر آذر شروع می‌شود، گفت: در فصل پاییز و زمستان که در اکثر نقاط کشور هوا سرد و یخبندانی است کشاورزان دیری برداشت گوجه‌فرنگی را آغاز می‌کنند.
وی از تولید 300 هزار  تن محصول خبرداد و بیان کرد: از پنج هزار و 200 هکتار اراضی زیر کشت گوجه‌فرنگی در شهرستان دیر پیش‌بینی می‌شود بیش از 300 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل تولید شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: