bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل گمرک استان بوشهر با اشاره به حجم قابل توجه صادرات کالا از این استان تصریح کرد که در چهار ماه نخست امسال 3/11 میلیون تن کالا به ارزش پنج میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
منصور بازیار با اشاره به این‌که در حال حاضر 14 گمرک در استان بوشهر فعال بوده و کار صادرات و واردات انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: روند ترخیص کالا برای صادرات و واردات کالا با مکانیزه شدن فعالیت‌های گمرکی تسریع یافته است.
وی استقرار سامانه جامع امور گمرکی در گمرکات استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای تسریع خدمات به بازرگانان و جلوگیری از تخلفات و قاچاق کالا، گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز شده است.

مدیرکل گمرک استان بوشهر در ادامه از صادرات پنج میلیارد دلاری محصولات مختلف از گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال 3/11 میلیون تن کالا به ارزش پنج میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
این مقام مسوول، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، سیمان و محصولات کشاورزی را از جمله اقلام صادراتی دانست و تصریح کرد: این محصولات به کشورهای مختلف از جمله چین، جمهوری کره، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، تایوان و قطر صادر شده است. در خصوص درآمد گمرکات استان بوشهر از این محل باید گفت که در چهار ماه نخست امسال 562 میلیارد تومان از درآمد گمرکات استان بوشهر وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

مدیرکل گمرک استان بوشهر در پایان از کاهش واردات کالا خبر داد و افزود: در چهار ماه نخست امسال 252 هزار تن کالا به ارزش 681 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده که نسبت به چهار ماه نخست سال قبل کاهش دارد.

برچسب ها: اقتصاد ، گمرک ، صادرات ، کالا ، بوشهر ، بندر
نام:
ایمیل:
* نظر: