bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
فوتبال بوشهر آبی‌تر از همیشه؛
پس از گذشت دو هفته از مسابقات لیگ دسته 2 کشور، ایرانجوانی‌ها بالاخره سرمربی جدید خود را در این فصل از رقابت‌ها معرفی کردند.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
چند روز پیش بود که یکی از رسانه‌های شهر، از توافق مدیران باشگاه ایرانجوان با یکی از بازیکنان سابق تیم ملی ایران خبر داد و نام آن فرد را فاش نکرد تا این‌که روز پنجشنبه، باشگاه ایرانجوان اعلام کرد که محمد نوازی اسطوره باشگاه استقلال تهران سرمربی جدید این باشگاه شده است. این اتفاق در حالی رخ داد که ایرانجوان در یک دو هفته اخیر تغییراتی در کادر فنی خود داشته، خرمزی و شهرام مهرپیما از کسانی بودند که از سمت سرمربیگری این باشگاه استعفا داده بودند. به هر حال این انتخاب، یکی از عجیب‌ترین انتخاب‌هایی بود که وزیری در این دو سال داشته است و باید دید، سرانجام آن چه خواهد شد. قبل از این‌که وارد بخش اصلی گزارش شویم، نگاهی به صحبت‌های نوازی بعد از پیوستن به باشگاه ایرانجوان خواهیم داشت.
 
نوازی در خصوص پیوستن به ایرانجوان گفت: با صحبت‌هایی که با مدیرعامل باشگاه داشتم و با توجه به شناخت قبلی از مردم بوشهر و باشگاه ایرانجوان این مسوولیت را قبول کردم. صرفا برای کمک به این تیم به بوشهر آمده‌ام تا ایرانجوان را با حمایت بازیکنان و مسوولان باشگاه و هواداران به جایگاه اصلی‌اش برسانیم. بازیکنانی که وارد این تیم شده‌اند باید قبول کنند که این تیم مشکلات مالی دارد و با این مسائل باید کنار بیایند، از این‌رو باید در خدمت تیم باشند.
محمد نوازی با بیان این‌که با اتحاد می‌توان ایرانجوان را به جایگاه اصلیش رساند، خاطرنشان کرد: مشکلات باشگاه زمانی حل خواهد شد که با اتحاد و همدلی دست در دست هم بتوانیم در راستای پیشرفت این باشگاه کمک کنیم و در این راه کوتاهی نکنیم. با نفرات فعلی کادر فنی ادامه خواهیم داد و در روزهای آینده یکی، دو نفر دیگر نیز به این جمع اضافه خواهیم کرد.
بازیکن سابق استقلال تهران با مهم تلقی کردن دیدار مقابل فولاد نوین خوزستان در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: در وهله اول تمام سعی‌ام شناخت روی بازیکنان ایرانجوان است و بر حسب دو بازی قبلی و آنالیزی که انجام خواهد شد به مصاف فولاد نوین خواهیم رفت تا با دست پر زمین را ترک کنیم.

با نگاهی به صحبت‌های نوازی می‌توان فهمید، او از مشکلاتی که ایرانجوان را درگیر خود کرده است کاملا باخبر بوده و با اطلاعات قبلی از وضعیت این باشگاه، به این تیم پیوسته است. محمد نوازی باید بداند که همه مشکلات ایرانجوان قابل دیدن نیستند بلکه برخی از آنها آنقدر پنهانی به باشگاه ضرر می‌رسانند که هیچکس متوجه آن نمی‌شود. به هر حال باید این را پذیرفت که قبول کردن پیشنهاد باشگاهی مانند ایرانجوان که این همه مشکل دارد، واقعا سخت است ولی نوازی این ریسک را کرد تا نشان دهد که در هر شرایطی می‌تواند به کار خود ادامه دهد. 
محمد نوازی اولین تجربه خود با عنوان سرمربی در یک تیم لیگ دویی پشت سر می‌گذارد و از این‌رو باید به او و دستیارانش وقت کافی داد تا بتوانند برنامه‌های خود را در تیم پیاده کنند. او تا قبل از ایرانجوان فقط در تیم امیدهای استقلال سابقه مربیگری داشته است و این مساله می‌تواند عده‌ای را نسبت به این اتفاق بدبین کند. به حال با توجه به وضعیتی که ایرانجوان دارد، پیش‌بینی می‌شد که مدیران باشگاه مربی با تجربه‌تری بیاورند اما تنها انتخاب آنها محمد نوازی بود. اگر بگوییم باشگاه ایرانجوان در انتخاب خود ریسک کرده اشتباه نگفته‌ایم اما در مقابل گفت که نوازی هم واقعا ریسک بزرگی کرده است که در اولین تجربه مربیگری خود در لیگ‌های کشوری به سراغی تیمی رفته است که مشکلات عجیب و غریب زیادی در این سال‌ها تجربه کرده است. 

آیا نوازی می‌تواند به ایرانجوان کمک کند؟ جواب دادن به این سوال هنوز زود است و باید دید که ایرانجوان در هفته‌های آینده در مقابل حریفان چه نتایجی کسب می‌کند در یک نگاه کلی می‌توان گفت، تا زمانی که یک مربی ابزار لازم برای اجرا برنامه‌های تاکتیکی خود در زمین را نداشته باشد، نمی‌توان از آن تیم انتظار کسب امتیاز داشت. ایرانجوان در دو بازی گذشته فقط با 11 بازیکن به میدان رفته و کمبود بازیکن و صادر نشدن کارت بازیکنان جدید باعث شده. هیچ گزینه‌ای برای تعویض نداشته باشد. این مساله می‌تواند در برنامه‌های این مربی تازه‌کار واقعا تاثیر زیادی داشته باشد. البته که این تنها چالش نوازی در ایرانجوان نیست. و اگر در این تیم ماندگار شود با توجه به سابقه‌ای که این تیم دارد، می‌توان انتظار داشت با چالش‌های بیشتری روبه‌رو شود. 
اما نکته جالب در مورد وضعیت این روزهای فوتبال بوشهر این است که دو استقلالی باتجربه هدایت تیم‌های معروف و قدیمی این شهر را بر عهده گرفته‌اند. حضور نوازی در ایرانجوان و فکری در شاهین فوتبال بوشهر را استقلالی‌تر از همیشه کرده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: