bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
جشنواره خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود.
معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: جشنواره خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود.

 ناصر امیرزاده ظهر سه‌شنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره خرما اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور محسوب می‌شود و بخش زیادی از کشاورزان در این عرصه فعالیت دارند.

وی به وجود شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: خرما، دریا و موسیقی از موضوعات مهمی است که سالانه جشنواره‌های مختلفی در این زمینه برگزار می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از انتخاب آب‌پخش به عنوان میزبان جشنواره خرما خبر داد و افزود: این منطقه برای برگزاری جشنواره خرما ثبت کشوری می‌شود و هرساله در شهریورماه این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به وجود مناطق بکر طبیعی و نخیلات فراوان در بخش آبپخش برای توسعه گردشگری، افزود: توسعه اکوتوریسم را به عنوان یک اولویت بسیار مهم در دستور کار داریم.

بخشدار آبپخش نیز در این نشست به ظرفیت‌های بالای آب‌پخش اشاره کرد و افزود: بیش از هشت هزار هکتار اراضی منطقه آب‌پخش زیر کشت نخیلات است که شامل یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نخل می‌شود.

علی مردانلو با بیان اینکه برگزاری جشنواره خرما نقش مهمی در بهبود وضعیت این محصول خواهد داشت، اضافه کرد: نخلستان‌ها و باغات خرمای آب‌پخش دارای جاذبه‌های بسیاری هستند و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: جشنواره خرما در آخرین روزهای شهریورماه امسال برگزار خواهد شد.

شهردار آب‌پخش نیز در این نشست از آمادگی شهرداری برای اجرای برنامه‌های مختلف توسعه‌ای در آب‌پخش خبر داد و اظهار داشت: جشنواره خرما یکی از برنامه‌هایی است که از همه توان و ظرفیت‌ها برای برگزاری آن استفاده خواهیم کرد.

حسین عباسی با تقدیر از تلاش‌های رئیس و نایبب‌رئیس شورای شهر و همچنین بخشدار آب‌پخش برای برگزاری این جشنواره، ادامه داد: شناساندن خرما به گردشگران و رونق بازار خرما از مهمترین دستاوردهای این جشنواره خواهد بود.

لازم به ذکر است که شهردار آب‌پخش به عنوان دبیر کارگروه جشنواره خرمای آبپخش انتخاب شد.
منبع:
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: