bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
با توجه به اهمیت بهره‌برداری از روش‌های نوین آبیاری امسال ۱۷۰ هکتار از اراضی نخیلات به این روش مجهز می‌شود و تا دو سال آینده ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات استان بوشهر به روش آبیاری تحت فشار تبدیل می‌شود.
استاندار بوشهر گفت: با توجه به اهمیت بهره‌برداری از روش‌های نوین آبیاری امسال ۱۷۰ هکتار از اراضی نخیلات به این روش مجهز می‌شود و تا دو سال آینده ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از باغات استان بوشهر به روش آبیاری تحت فشار تبدیل می‌شود.

، مصطفی سالاری پیش از ظهرامروز در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی استان بوشهر با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با بیان اینکه دو محور در توسعه استان بوشهر در اولویت قرار دارد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در حوزه گردشگری این مهم در اولویت طرح‌های استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های گردشگری بخشی از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند تصریح کرد: اجرای طرح‌های گردشگری ضمن اینکه رونق اقتصادی در استان در پی دارد می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های بالای اقتصادی آن، اشتغال مورد نیاز جامعه را فراهم کند.

استاندار بوشهر به ظرفیت کشاورزی استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: ظرفیت کشاورزی استان بوشهر به ویژه در محصولات خارج از فصل بسیار بالا است بگونه‌ای که نیازهای داخلی کشور به محصولات صیفی در فصل سرد تامین می‌کند.

سالاری، با اشاره به اینکه وضعیت منابع آبی استان بوشهر نامناسب است خاطرنشان کرد: هرچند منابع آبی در بخش آشامیدنی و کشاورزی نامناسب است ولی استفاده مطلوب و صحیح ازآن انجام نمی‌شود که بعضا اسراف می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی اصلاح می‌شود بیان کرد: برای تغییر شیوه‌های آبیاری اراضی کشاورزی استان بوشهر به ویژه طرح‌های نوینی مدون شده که که بر اساس آن روش آبیاری کشاورزی از سنتی به نوین تغییرمی‌یابد.

استاندار بوشهر، از تبدیل اراضی دیم به آبی خبرداد و گفت: امسال روش آبیاری 170 هکتار از اراضی نخیلات استان بوشهر از سنتی به تحت فشار تبدیل  که اعتبارات آن از منابع ملی و استانی تامین می‌شود.

سالاری با اشاره به اینکه اصلاح آبیاری باغات در اولویت برنامه‌های استانی قرار دارد بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دو سال آینده 2 هزار و 400 هکتار از باغات استان بوشهر به روش آبیاری تحت فشار تبدیل می‌شود..

وی ایجاد شهرک‌های کشاورزی را از دیگر برنامه‌های استان بوشهر اعلام کرد و گفت: برای ایجاد این شهرک‌ها مطالعات آن آغاز شده که در نقاط مختلف استان بوشهر زنجیره تولید محصولات تا صادرات و عرضه به بازاردر شهرک‌های کشاورزی ایجاد می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به انتقال آب از سد چم‌شیر به اراضی مناطق شمالی استان بوشهر گفت: عملیات ساخت کانال انتقال آب از سد چم‌شیر در استان کهکیلویه و بویراحمد، به زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های دیلم و گناوه آغاز شده که تکمیل آن تحول مهمی دراین مناطق در تبدیل اراضی دیم به آبی ایجاد می‌کند.

سالاری، با اشاره به اینکه در همه نقاط استان بوشهرطرح‌های متعدد سدسازی و تقویت سفره‌های زیرزمینی در حال اجرا است به اجرای طرح آب‌خیزداری جم پرداخت و افزود: پروژه آب‌خیزداری جم با اعتبار 500 میلیارد ریال آغاز شده که در مدت سه سال این طرح اجرا و تحول مهمی در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی ایجاد می‌کند.

وی از انتقال آب آشامیدنی از سیراف به جم خبرداد و افزود: برای  اجرای طرح آبرسانی از سیراف به جم اکنون این طرح در مرحله انتخاب پیمانکاراست.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به توسعه برنامه‌های ترویجی کشاورزی بیان کرد: طرح‌های ترویجی نقش مهمی در تغییر دیدگاههای کشاورزان و بهره برداری از روش‌های جدید آبیاری و تولید پر محصول با کیفیت کشاورزی دارد که این مهم امسال در استان بوشهر مورد توجه قرار گرفته است.

سالاری از اجرای طرح کاداستر دراراضی کشاورزی استان بوشهرخبرداد و بیان کرد: درکاداستر وضعیت مالکیت اراضی کشاورزی در بعد اراضی ملی و مستثنیات مشخص می‌کند و این درحالی است که تفکیک بین مالکین انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر کمک مهمی دربرنامه‌ریزی استانی ایجاد می‌کند افزود: با اجرای طرح کاداستر در مدت سه سال تحول بزرگی در حوزه کشاورزی و اراضی منابع ملی و طبیعی فراهم می‌کند.
منبع:
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: