bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی مهارت در استان خبر داد.
 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی مهارت در استان خبر داد.

عبدالرسول کازرونی  صبح امروز در نشست با مسئولان واحدهای مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: به منظور تحقق برنامه عملیاتی فراهم کردن بستر لازم برای صدور گواهینامه سازمان به صورت الکترونیکی از سند راهبردی مهارت و فناوری، تغییراتی در نوع و نحوه صدور گواهینامه‌های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به وجود آمده است .

وی افزود: با بهره گیری از ظرفیت‌های کارت‌های هوشمند و بانک اطلاعاتی پورتال جامع سازمان و لحاظ قراردادن عوامل کلیدی کیفیت ، امنیت، سرعت، دقت و کاهش هزینه‌ها  گواهینامه‌های سازمان از امسال به صورت الکترونیکی صادر و به مهارت آموختگان اعطا می‌شود .

کازرونی بیان کرد: سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی مهارت از قبیل گواهینامه مهارت پایان دوره آموزشی، پروانه مهارت فنی و گواهی صلاحیت حرفه ای با هدف ارائه خدمات بهتر به مخاطبان آموزش های مهارتی طراحی و راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در پی واگذاری امکان چاپ و صدور گواهینامه‌های الکترونیکی مهارت به استان ها از سوی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور و تهیه تجهیزات و تمهیدات لازم در استان، از ابتدای امسال افزون بر یک‌هزار گواهینامه الکترونیکی برای قبول شدگان آزمون‌های مهارتی صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان مزایای گواهینامه الکترونیک مهارت را امکان ذخیره اطلاعات حداکثر بیست گواهینامه در حافظه الکترونیکی،ارتقای امنیت گواهینامه‌های مهارت،حذف فرآیندهای اضافی چاپ گواهینامه  به روش‌های قبلی و کاهش هزینه‌های مربوطه، افزایش سرعت در صدور و ارائه گواهینامه‌های مهارتی به متقاضیان،امکان پرینت و استعلام گواهینامه‌ها از طریق سامانه استعلام گواهینامه مهارت سازمان در هر نقطه از کشورعنوان کرد.

کازرونی با بیان اینکه برای کاهش ریسک نگه‌داری گواهینامه‌ها، امکان دریافت استعلام گواهینامه‌ها تنها با در دست داشتن کد ملی و کدشناسایی است، گفت: مهارت آموز می‌تواند بر اساس کد شناسه و کلی ملی، در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای طلاعات گواهینامه خود را مشاهده کنند.
منبع:
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر: