bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
چند روزی است که شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت کامل و همه‌جانبه نیروهای امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل اقدام به هتک حرمت قبله اول مسلمانان و همچنین حملات خونین به شهروندان فلسطینی کرده‌اند. هر چند این اقدام مربوط به امروز نیست و از زمان شکل‌گیری این غده سرطانی در منطقه آنها دنبال اهداف خطرناک هرتزل و تشکیل دولت عبری از نیل تا فرات بودند، اما امروز که قدرت آنها محدود در فلسطین اشغالی شده است، دست از تجاوز و تعدی به ساکنان اصلی این سرزمین بر نمی‌دارند و با حمایت کامل مدعیان حقوق بشر، زشت‌ترین و بدترین کارهای ممکن را انجام می‌دهند.

هفته گذشته بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه دلقک‌بازی‌های خود در مجمع عمومی سازمان ملل با حمله به ایران و تاکید بر یهودی‌سازی قدس شرقی، افکار خونین خود را بدون هیچ واهمه‌ای در بزرگ‌ترین سازمان جهانی مطرح کرد. 

این حرف‌ها و افکار در حالی مطرح می‌شود که در سرزمین‌های اشغالی، دشمن اسرائیلی نتوانسته آنگونه که باید و شاید اهداف تعریف شده برای خود را به‌پیش ببرد. تداوم شهرک‌سازی در مناطق اشغالی 1967 و همچنین مصادره زمین‌های فلسطینی‌ها باعث شده که طرف‌های مورد حمایت این رژیم در غرب نیز شاکی تل‌آویو شوند.

اگر نگاهی به رسانه‌های این رژیم در طول چند روز گذشته انداخته باشید، می‌توانید به‌وضوح این نکته را دریابید که عملاً صهیونیست‌ها دچار نوعی ناامیدی مزمن از تحولات منطقه شده‌اند و چون دستشان به‌خون آلوده است و نمی‌توانند آرام باشند، اقدام به تحریک فلسطینی‌ها کرده‌اند.

 واقعیت آن است که آنگونه که سازمان‌‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برآورد می‌کردند، نظام سوریه در سه یا چهارماه فرو نریخت و به‌مدت چهار است که در برابر یکی از سخت‌ترین توطئه‌های تاریخ مقاومت می‌کند، این مقاومت تاریخی که امروز با حضور جنگنده‌های روسی کفه ترازو را به نفع نظام حاکم در دمشق تغییر داده، نگرانی و دلخوری صهیونیست‌ها را باعث شده است و از این‌رو آنها مترصد برآشفته کردن اوضاع هستند تا از آب گل‌آلود ماهی بیشتری صید کنند.

در این میان آنچه در رسانه‌های فلسطینی مطرح بوده است، احتمال شکل‌گیری انتفاضه سوم مسجد الاقصی است که در طول دو دوره انفجاری خود، به‌شکلی فرو خوابید. در صورت رسیدن به این مرحله، بدون شک با انتفاضه یک دهه پیش تفاوت‌های معناداری خواهد داشت. اما نکته مهم در برابر تجاوزها و هتک حرمت‌های صهیونیست‌ها، موضع انفعالی سران کشورهای اسلامی است که خود سرگرم توطئه علیه دیگر کشورها هستند. 

انتشار خبری مبنی بر آمادگی سران سعودی برای میانجی‌گری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها بر اساس هر طرح صلحی که کاخ سفید ارائه دهد، نشان داد که قبله اول و اصولاً مسلمانی برای رژیم سعودی اصلاً معنی ندارد و آنها امروز رژیم صهیونیستی را یک شریک و متحد برای خود ارزیابی می‌کنند. بنابراین، آنچه مسلم است ورود جوانان فلسطینی به مرحله انتفاضه سوم است، چرا که بیش از دو دهه مذاکره فقط دروغ و کلاهبرداری بوده و آنچه باعث نجات مسجد الاقصی خواهد شد، تمسک به اسلحه و خون است و هر آنچه غیر از این باشد، نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت. 

برچسب ها: کریم جعفری ،
نام:
ایمیل:
* نظر: