bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۱ - ۱۰ تير ۱۳۹۹
سیزدهمین سال جشن‌های «زیر سایه خورشید» استان بوشهر؛
داود علیزاده : هم‌زمان با دهه کرامت، سیزدهمین سال جشن‌های زیر سایه خورشید استان بوشهر با همراهی ستاد زیر سایه خورشید بوشهر، خدام اعزامی از مشهد مقدس در حال اجراست. هرساله به مناسبت دهه کرامت شعار سال و عناوین این 10 روز از سوی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور اعلام می‌شود. امسال نیز شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی به‌رسم اهل‌بیت (ع)» اعلام‌شده است.

داود علیزاده:

 هم‌زمان با دهه کرامت، سیزدهمین سال جشن‌های زیر سایه خورشید استان بوشهر با همراهی ستاد زیر سایه خورشید بوشهر، خدام اعزامی از مشهد مقدس در حال اجراست. هرساله به مناسبت دهه کرامت شعار سال و عناوین این 10 روز از سوی شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور اعلام می‌شود. امسال نیز شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی به‌رسم اهل‌بیت (ع)» اعلام‌شده است.

عناوین روزهای اعلام‌شده به شرح زیر است: تکریم دختران نشان خانواده فاطمی، در شادی اهل‌بیت (ع) شادباشیم، مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت، خانواده مهدوی محور جامعه مهدوی، امامزادگان الگوی تمدن دینی و ولایت‌پذیری، تشکل‌های مردمی جهادگران خدمت و سلامت، رفاه و امید در سایه جهش تولید، شهدا و علما الگوی تحقق گام دوم انقلاب، خادم‌الرضا، شهید سلیمانی؛ الگوی خادمان اهل‌بیت (ع)،امام رضا، امام رافت و مهربانی.

دبیر ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید استان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با تبریک دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س) و میلاد علی بن موسی‌الرضا (ع) به ورود کاروان خدام رضوی در روز جمعه از طریق فرودگاه بوشهر به استان اشاره کرد و گفت: امسال ۲۵۰ برنامه در ۱۲ منطقه از شهرستان‌های استان بوشهر اجرا خواهد شد.

قائدی در همین مورد با بیان اینکه در بدو ورود مراسم استقبال در فرودگاه بوشهر انجام شد، افزود: پس‌ازآن زیارت قبور شهدای سرافراز بوشهر صورت گرفت.

وی با بیان اینکه از شنبه هفتم تیرماه برنامه‌های رسمی کاروان زیر سایه خورشید شروع شده است ادامه داد: دو گروه خدام انیس الشموس و شمس الشموس به دو شهرستان دشتی و تنگستان سفر دارند.

دبیر ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید استان بوشهر از رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی طبق مصوبه ستاد کرونی استان در اجرای برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در استان بوشهر خبر داد و گفت: تیم‌های ویژه‌ای عملیات ضدعفونی و گندزدایی را به‌صورت مستمر انجام می‌دهند و همچنین برنامه‌ها به‌گونه‌ای پیش‌بینی‌شده است که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود و با کمترین تماس مردم با هم برگزار کردند.

وی برنامه‌های شاخص جشن‌های زیر سایه خورشید استان بوشهر را دیدار با خانواده معظم شهدای ناوچه کنارک، دیدار با جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس، سرکشی به خانواده مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی کرد و افزود: دیگر برنامه‌های این کاروان، تجلیل از نوعروس و دامادهایی است که در دهه کرامت ازدواج کرده‌اند و به دلیل شرایط بیماری کرونا نتوانسته‌اند جشن بگیرند.

دبیر ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر تجلیل از پدر و مادرهای متولد دهه‌های ۶۰ و ۷۰ که سه فرزند و بیشتر دارند از دیگر برنامه‌های شاخص جشن‌های زیر سایه خورشید معرفی کرد و ادامه داد: در همین خصوص از غسال‌ها، قبرکن‌ها و پاکبانان‌های شهرداری که کمتر از زحمات آنان تقدیر شده است تجلیل خواهد می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید را تجلیل از پزشکان، پرستاران، کادر سلامت و کارکنان مراکزی که در این چند ماه اخیر زحمات بسیاری در مقابله با ویروس کرونا کشیده‌اند دانست و تقدیر از کارآفرینان برتر استان که در شهرستان‌های استان صورت می‌پذیرد اشاره کرد.

همچنین در حاشیه این مراسم‌های دهه کرامت حقوق‌دانان رضوی بوشهر مشاوره رایگان ارائه کردند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با علام این خبر تصریح کرد: به همت کانون حقوقی آستان قدس رضوی استان بوشهر و به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) به مردم مشاوره رایگان حقوقی ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی با بیان اینکه این طرح که به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود، افزود: مردم می‌توانند به صورت غیر حضوری مشاوره لازم خود را دریافت کنند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با اشاره به نحوه اجرای این طرح خاطرنشان کرد: در شرایط بیماری کرونا امکان مشاوره حضوری وجود ندارد.

به گفته حجت‌الاسلام جمالی، مردم می‌توانند به‌صورت تلفنی و پیامکی و با توجه به حوزه مورد مشاوره در ساعت‌های مشخصی که جداگانه اطلاع‌رسانی می‌گردد خدمات مشاوره‌ای خود را به‌صورت کاملاً رایگان دریافت کنند.

از جمله برنامه‌های دیگر که به همت کانون‌ خدمت رضوی استان بوشهر پویش «نام‌گذاری فرزند امام رضایی» به‌مناسبت دهه کرامت باهدف نهادینه‌سازی فرهنگ «انتخاب نام نیکو برای فرزند» ویژه شهروندان شهرستان جم راه‌اندازی شد.

رابط آستان قدس رضوی در شهرستان جم با اعلام این خبر گفت: در منابع علمی و در متون دینی برای والدینی که صاحب فرزند می‌شوند تکالیف و وظایفی در نظر گرفته‌شده است که یکی از نخستین تکالیف، انتخاب نام زیبا و مناسب برای فرزند است.

حسین مصلحی‌پور با اشاره به اینکه پویش «نام‌گذاری فرزند امام رضایی» در دهه کرامت از سوم تا سیزدهم تیرماه هم‌زمان با دهه کرامت در شهرستان جم برگزار می‌شود، افزود: اگر والدین به اعتمادبه‌نفس و شخصیت نوزاد و فرزند خود علاقه و اهتمام دارند ضروری است به انتخاب نامی نیکو برای او همت گمارند.

رابط آستان قدس رضوی در شهرستان جم تصریح کرد: این پویش با همکاری اداره ثبت‌احوال و بیمارستان توحید و خادمیاران رسانه‌ای اجرا خواهد شد و به همه کودکانی که در این دهه متولدشده و نام نیکوی معصومه و رضا برای آنها انتخاب گردیده است؛ جوایزی به‌رسم یادبود به آنها اهدا می‌گردد.

به همت ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر و به‌مناسبت ورود خدام رضوی به استان، در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مدافعان سلامت و سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا تجلیل به عمل آمد.

حجت‌الاسلام‌ توسلی واعظ خدام حرم رضوی ضمن قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) تصریح کرد: ما همراه با خدام حرم رضوی برای عرض ادب و خدا قوت خدمت کسانی که در حقیقت رزمندگان خط مقدم جهاد سلامت هستند و به خاطر ویروسی که جهان و کشور ما درگیر آن است، آمده‌ایم زیرا تلاش‌های جهادی شما باعث شده که ما امروز ایمن باشیم خدمت شما خدا قوت عرض می‌کنم.

در پایان از دکتر کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، پزشکان، پرستان و مدافعان سلامت حاضر در این نشست با اهدای هدایای ازجمله قطعه فرش متبرک حرم مطهر تقدیر به عمل آمد و نشان پرچم رضوی بر سینه‌هایشان نصب شد. رابط آستان قدس رضوی در شهرستان دشتی از برافراشته شدن پرچم مزین به نام مبارک حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) در ورودی شهر خورموج هم‌زمان با پنجمین روز از دهه کرامت خبر داد.

حسین باغداری با بیان اینکه تلاش داریم تا در دهه کرامت امسال همچون سال‌های گذشته برنامه‌های متنوعی را در شهرستان‌های مختلف استان برگزار کنیم، افزود: از افتخارات مهم کانون خدمت رضوی استان در دهه کرامت امسال، استقبال از خدام امام رضا (ع) و اجرای برنامه زیر سایه خورشید است که تمام تشریفات و تمهیدات استقبال از خدام امام رضا (ع) انجام‌شده است.

در راستای برنامه‌های ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر، خدام رضوی با حضور در منزل شهید درج برای برگزاری جشن‌ خانگی به مناسبت دهه کرامت تجلیل کردند. دبیر ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر با اشاره به شرایط موجود که امکان برگزاری جشن‌های عمومی وجود ندارد، گفت: بعضی از خانواده‌ها در استان بوشهر خانه‌هایشان را به یک هیات کوچک تبدیل کرده و با پخت کیک و آذین‌بندی منزل، پدر، مادر و فرزندان در کنار هم جشن دهه کرامت را برگزار کردند.

اکبر قائدی در همین خصوص با اشاره به برگزاری جشن امام رضایی در منزل شهید درج در شهر شُنبه شهرستان دشتی تصریح کرد: خدام رضوی روز شنبه با حضور در منزل این شهید والامقام مقام از خانواده ایشان تجلیل کرد.

دبیر ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر بابیان اینکه یکی از برنامه‌های شاخص جشن‌های زیر سایه خورشید برنامه تجلیل از مدافعان سلامت است، گفت: در روز شنبه هفتم تیرماه خدام رضوی در شهرستان تنگستان حضور داشتند و از بیمارستان امام حسین (ع) بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه پیش از حضور خدام رضوی در استان بوشهر برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته بود، افزود: با ورود خدام رضوی کاروان زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی در این بیمارستان فضای حاکم سراسر آکنده از ذکر و یاد ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا (ع) شد و با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و مدیحه‌سرایی خدام رضوی چشم‌ها بارانی و دل‌های مدافعان سلامت و بیماران روانه مشهد الرضا شد.

جشن‌های زیر سایه خورشید برنامه «با اجازه امام رضا... بله» با خطبه‌خوانی عقد یک زوج تازه‌عروس و داماد از سوی خادمان رضوی در شهر دلوار استان بوشهر ادامه یافت.

دبیر ستاد زیر سایه خورشید استان بوشهر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شاخص جشن‌های زیر سایه خورشید برنامه «با اجازه امام رضا... بله» است. گفت: با توجه به اینکه زوج‌های جوان به دلیل شرایط بیماری کرونا نمی‌توانند جشن برگزار نمایند. این طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از حضور خدام رضوی در استان بوشهر این برنامه اطلاع‌رسانی شده است، افزود: کسانی که برای استفاده از این فرصت نام‌نویسی کرده‌اند به‌قیدقرعه مشخص و با حضور خدام در شهرستان محل سکونت آن زوج‌ها با حضور در منازل ایشان خطبه عقد توسط خادم رضوی قرائت می‌شود

به گفته قائدی، خادمان رضوی در روز شنبه در شهرستان تنگستان حضورداشته‌اند و در دلوار نیز خطبه عقد یک زوج جوان از سوی خادم رضوی جاری شد.

یادآوری می‌شود، کاروان «زیر سایه خورشید» در قالب دو ‌تیم جداگانه هر روز در دو شهرستان برنامه‌ها را برگزار می‌کنند و در روز جمعه پیش رو مراسم اختتامیه جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در بوشهر بر پا خواهد شد و با بدرقه خدام برنامه‌های سیزدهمین سال جشن‌های زیر سایه خورشید استان بوشهر به پایان خواهد رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: