bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
سرعت فرسودگی خطوط آب بوشهر بیشتر از میزان بازسازی است.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: سرعت فرسودگی خطوط آب بوشهر بیشتر از میزان بازسازی است.

 محمد پوریوسفی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان بوشهر سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه انتقال آب داریم که درصد فرسودگی این خطوط بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است و نیازمند اصلاح و بازسازی است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همچنین به وجود ۹۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در شهر بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: سرعت فرسودگی خطوط آب بوشهر بیشتر از میزان بازسازی است.

پوریوسفی با بیان اینکه متوسط نوسازی خطوط آب در بوشهر سالانه حدود ۵۰ کیلومتر است، اضافه کرد: سرعت فرسودگی با بازسازی هم‌خوانی ندارد و این موضوع باعث می‌شود تا میزان فرسودگی شبکه افزایش یابد.

وی جداسازی آب فضای سبز از آب شهری را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم در سال جاری عنوان کرد و افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه آب شرب وجود دارد، باید تلاش شود که آب مورد استفاده در فضای سبز از آب شرب جدا شود.

تشریح وضعیت کیفی آب در استان بوشهر

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد کیفیت آب شرب استان بوشهر نیز بیان داشت: نهادهای نظارتی مختلفی بر کیفیت آب شرب نظارت می‌کنند که در استان بوشهر این نظارت توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: استانداردهای دقیقی نیز برای این منظور تدوین شده است و با استفاده از تجهیزات مناسب، نظارت‌های لازم را بر کیفیت آب داریم و وضعیت سموم و کدورت آب و وجود فلزات و . . . در آب بررسی می‌شود.

پوریوسفی همچنین از گندزدایی آب در مخازن و ایستگاه‌های پمپاژ خبر داد و بیان داشت: کلرسنجی و کنترل تغییرات شاخص‌های مورد نظر در آب به صورت ویژه بررسی می شود.

وی از کنترل وضعیت میکروبی و همچنین پارامترهای شیمیایی آب به صورت مستمر خبر داد و گفت: اطلاعات مربوط به آب به صورت آنلاین سنجش و آزمایش می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید ما در اجرای تاسیسات آب‌شیرین‌کن نیز توجه به کیفیت آب است.
منبع:
مهر
برچسب ها: بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: