bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
کریم جعفری: در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته حرف‌ها و مواضع عجیب و غریبی از مقامات مختلف رژیم صهیونیستی در مورد مقابله با ایران، حمله به ایران، جلوگیری از ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، محدود کردن قدرت ایران و.... شنیده‌اید.

کریم جعفری

در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته حرف‌ها و مواضع عجیب و غریبی از مقامات مختلف رژیم صهیونیستی در مورد مقابله با ایران، حمله به ایران، جلوگیری از ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، محدود کردن قدرت ایران و.... شنیده‌اید. برخی‌ها هم در ایران این مساله را جدی می‌گیرند و مدام بر آن می‌کوبند. اما همیشه گفته‌ایم که بلوف در برابر بلوف صهیونیست‌ها کم‌ می‌آورد و این جماعت به اندازه‌ای دروغ گفته و حرف‌های مفت در مورد توانمندی خود زده‌اند که گفتنش در اینجا تکرار مکررات است.

اما برای اینکه بدانید این رژیم چقدر حقیر و ناتوان است و بدون تکیه بر امریکا نمی‌تواند تنبانش را بگیرد و اقتصادش در کمتر از دو هفته از هم فروخواهد پاشید، بهتر است به دستور کار نخست‌وزیر این رژیم به واشنگتن دقت کنید. یکی از شبکه‌های تلویزیونی این رژیم در مورد سفر نفتالین بنت به امریکا گفته است: او در دیدار اخیرش از واشنگتن به جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا پیشنهاد تشکیل ائتلاف نظامی شبیه به ائتلاف ناتو میان اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اردن را برای مقابله با ایران داده است!!

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی، هدف از این امر ایجاد پروژه دفاعی مشترک میان اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اردن به منظور محافظت فراگیر از تهدیدات ایران است. پیشنهاد بنت به‌طور اساسی هماهنگی و هم‌پوشانی رادارها و تجهیزات و دستگاه‌های هشدار سریع برای مقابله با تهدیدات هوایی ایران را شامل می‌شود.

نیازی به گفتن نیست که اگر رژیم صهیونیستی به تنهایی می‌توانست (که در حال حاضر جرات و جربزه حمله به لبنان را هم ندارد، چه برسد به شیر آسیای غربی که اگر دمش را تکان بدهد صهیونیست‌ها در آب هم جایی نخواهند داشت) با ایران مقابله کند، نیازی به پنهان شدن پشت امریکا نداشت و از بایدن نمی‌خواست تا با عرب‌ها برای مقابله با ایران لابی کند.

البته یک نکته بسیار مهم این است که صهیونیست‌ها به‌شدت از خروج امریکا از منطقه واهمه دارند، به‌شدت از اینکه روزی نظامیان امریکایی منطقه را ترک کرده و پایگاه‌های آن‌ها برچیده شود نگران هستند و می‌دانند که اگر به چنین روزی رسیدیم صهیونیست‌ها باید بساطشان را جمع کنند و بروند. اینکه برخی‌ها در سرزمین‌های اشغالی می‌گویند که اسرائیل باید اتکایش را به امریکا کم کند، بیشتر شبیه به یک شوخی است.

در واقع، سر تا پای رژیم صهیونیستی با بخش سیاسی، نظامی، امنیتی و مهم‌تر از همه اقتصادی امریکا درگیر است. این رژیم سه دهه است که پشت سر امریکا در منطقه پنهان شده و به‌شدت از برداشتن این سپر حمایتی می‌ترسد و این مساله را به‌خوبی می‌شود در تحلیل‌ها و خروجی یادداشت‌های اتاق‌های فکر و اندیشکده‌های صهیونیستی در فلسطین اشغالی و امریکا مشاهده کرد. همه آن‌ها می‌گویند رفتن امریکا برابر است با نابودی اسرائیل!

این مسائل را اگر در کنار واقعیت‌های میدانی منطقه قرار بدهید متوجه خواهید شد در تمام طول سه دهه گذشته که امریکا در منطقه ما حضور گسترده نظامی و امنیتی داشته نه تنها محور ضدصهیونیستی ضعیف نشده، بلکه بر توانمندی‌های مختلف آن‌ها افزوده شده و از یک ایران، حزب‌الله و سوریه به یک جمع بزرگ با جمعیت چندبرابری با صهیونیست‌ها و دوستان عربشان تبدیل شده که تقریبا پیروز همه منازعات و جنگ‌های این دوره بوده‌اند.

به همین دلیل باید نگاه واقع‌بینانه، طبیعی و البته آینده‌نگرانه‌ای در مورد رفتارها، گفتارها و نوع چینش گفتمانی طرف‌های مقابل داشت. آن‌ها به هیچ عنوان قدرت مقابله طبیعی با محور مقاومت را ندارند. در آینده در این مورد بیشتر خواهیم گفت و نوشت؛ سفر بنت و آنچه از او در رسانه‌ها آمده باورپذیری دیدگاه‌های گذشته ما در مورد واقعیت‌های رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌کند.

به‌نظر می‌رسد در این مورد باید مسائل را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داد. صهیونیست‌ها از قدرت رسانه‌ای بالایی برخوردار بوده و همیشه خود را درست و محق جلوه داده و می‌دهند. اینکه آن‌ها مدام در حال شکست خوردن در جبهه داخل و خارج هستند، یک نکته است؛ اما نکته مهمتر آن است که هیچ‌وقت در حوزه دیپلماسی و فشار بر ایران کوتاه نیامده و نخواهند آمد. تبلیغات روزانه آن‌ها علیه کشورمان در همه سطوح ادامه دارد و باید به آن دقت کرد.

به‌عنوان مثال باید به اظهارات روز دوشنبه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه کشورمان دقتی دوباره داشت. وزیر جنگ این رژیم با بیان اینکه این رژیم توانایی‌های خود علیه ایران را تقویت خواهد کرد، مدعی شد ما منابع‌مان را به تقویت توانایی‌های‌مان در رویارویی با چالش‌ها در منطقه به‌خصوص ایران اختصاص داده‌ایم.

بنی گانتس با اشاره به اینکه همکاری و تبادل اطلاعات میان این رژیم و امریکا رو به افزایش است، ادعا کرد که آن‌ها در حال تدوین نقشه جایگزینی هستند تا در صورت عدم حصول توافق در وین بتوانند «اقدامات دیگری» اتخاذ کنند. ایران هسته‌ای منجر به مسابقه تسلیحاتی در منطقه خواهد شد که تمام جهان را به خطر خواهد انداخت. اگر ایران به توان هسته‌ای برسد، شکی ندارم که خیلی کشورهای دیگر نیز سعی خواهند کرد که به این توانایی دست یابند و این منجر به مسابقه تسلیحاتی خواهد شد که نه تنها خاورمیانه بلکه خیلی‌ از کشورهای جهان را در معرض خطر قرار خواهد داد!!

به‌صورت واضح، گانتس بدون اشاره به صدها کلاهک هسته‌ای که این رژیم در اختیار دارد، به همه دنیا دروغ گفته و تلاش می‌کند تا همه نگاه‌ها را متوجه ایران کند!


نام:
ایمیل:
* نظر: