bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰
پتروشیمی پردیس در تعیین قیمت جهانی فروش اوره رکورد زد؛
ملیحه مالکی: پتروشیمی پردیس بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک خاورمیانه است و اوره تولید این شرکت جزء بهترین‌ اوره‌های دنیا است. در برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، قرار است آمونیاک مازاد این شرکت به اوره با ارزش تبدیل شود و پتروشیمی پردیس به اولین تولیدکننده اوره جهان تبدیل شود

ملیحه مالکی

پتروشیمی پردیس بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک خاورمیانه است و اوره تولید این شرکت جزء بهترین‌ اوره‌های دنیا است. در برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، قرار است آمونیاک مازاد این شرکت به اوره با ارزش تبدیل شود و پتروشیمی پردیس به اولین تولیدکننده اوره جهان تبدیل شود که استارت این موضوع در هلدینگ خلیج فارس و نفت و گاز پارسیان زده شده است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در این‌باره گفت: صنعت پتروشیمی ایران تحریم‌پذیر نیست. پتروشیمی پردیس توانست رکورد جدیدی را در تعیین قیمت جهانی فروش اوره در فصل تابستان ثبت کند. به‌صورتی که در بدترین زمان فروش این محصول، قیمت آن تا مرز ۴۳۰ دلار افزایش یافت. در کنار سودآوری و افزایش صادرات با اجرایی‌شدن این طرح برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و تعداد همکاران ما در پتروشیمی پردیس به بیش از ۲۵۰۰ نفر خواهد رسید. همچنین پتروشیمی پردیس از جمله پتروشیمی‌هایی بود که هیچ اعتصاب کارگری نداشت و با همکاری وانگیزه بالای همکاران ما در پتروشیمی پردیس زمان اورهال مجموعه ۶۰ روز کاهش یافت که این امرتاثیر زیادی در حجم تولید و سود آوری شرکت داشته است.

غلامرضا جمشیدی با اشاره به کارنامه موفق و عملکرد درخشان مدیران جوان پتروشیمی پردیس بیان کرد: پتروشیمی پردیس با بهره‌گیری از نیرو‌های جوان و انقلابی که میانگین سنی آن‌ها کمتر از ۳۵ سال است، پروژ‌های بزرگ این شرکت که مدت زمان بیش از هشت سال برای پایان آن‌ها پیش‌بینی شده بود را با یک کار جهادی در مدت زمان کمتر از ۹ ماه به‌صورت کامل و دقیق به پایان رساندند. عملکرد این تیم جوان انقلابی باعث شد ظرف کمتر از شش ماه درآمد پیش‌بینی‌شده سالانه پتروشیمی پردیس محقق شود و پتروشیمی پردیس توانست رکورد جدیدی را در تعیین قیمت جهانی فروش اوره در فصل تابستان ثبت کند به‌صورتی که در بدترین زمان فروش این محصول قیمت آن تا مرز ۴۳۰ دلار افزایش یافت.

وی در ادامهتاکید کرد: در زمانی که بنده مسوولیت پتروشیمی پردیس را برعهده گرفتم قیمت فروش آمونیاک حدود ۱۱۰ دلار بود که امروز با برنامه‌ریزی‌های دقیق فروش این شرکت، قیمت پیش‌فروش ۶۰ روزه اوره به بیش از ۴۰۰ دلار رسیده است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در خصوص نحوه تشکیل اولین کارگروه صنعت اوره ایران گفت: در بحث کارگروه صنعت اوره کشور یک هم‌افزایی خوبی ایجاد کردیم. در شرایطی که در این صنعت چیزی به‌نام کارگروه وجود نداشت استارت ایجاد این کارگروه در هلدینگ نفت و گاز پارسیان زده شد و با محوریت پردیس کرمانشاه و شیراز به کل تولیدکنندگان اوره کشور گسترش یافت که در نهایت اولین نشست کارگروه شرکت‌های اوره‌ساز ایران به میزبانی پتروشیمی پردیس ماه گذشته برگزار شد.

جمشیدی تاکید کرد: صنعت پتروشیمی تقریبا بیشترین ارز حاصل از صادرات را در این شرایط حساس و بحرانی به کشور باز می‌گرداند. امروز کشور در بخش تولیدات پتروشیمی مشکلی ندارد و مشکل اصلی این صنعت در بخش فروش، صادرات و نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات است که با کمک مدیران جوان و انقلابی در پتروشیمی پردیس توانستیم تا حد بسیار زیادی این مشکلات را رفع کنیم.

وی ادامه داد: کشور در شرایط جنگ اقتصادی نیازمند مدیران جهادی است که قدرت تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی و خاص را داشته باشند و بدون ترس با در نظر گرفتن منافع کشور تصمیم‌های عاقلانه و درست بگیرند. فروش چشمگیر و حاشیه سود مناسبی که در پتروشیمی پردیس به‌دست آمد جز با همکاری و دلسوزی تمامی کارکنان و تیم جوان و انقلابی این شرکت محقق نمی‌شد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در خصوص بومی‌سازی قطعات حساس تخصصی صنعت پتروشیمی، گفت: پتروشیمی پردیس در این حوزه گام‌های بزرگی برداشته است و با همکاری مجموعه صنایع فتح شیراز و صنایع‌های بزرگ کشور بسیاری از قطعات مورد نیاز این صنعت با توان داخلی تولید و مورد استفاه قرار گرفته است. ملاک مدیریت قوی فقط ساخت پتروشیمی نیست، بلکه باید بتوان در کمترین زمان ممکن هزینه‌هایی که برای بهره‌برداری پروژه صرف شده است را بازگرداند و به سودآوری رسید و در ادامه بودجه ساخت یک پتروشیمی دیگر را تامین کرد و یک موفقیت دیگر برای کشور ایجاد کرد. در این شرایط حساس کشور باید مدیرانی در حوزه پتروشیمی انتخاب شوند که دید مالی، بازرگانی قوی داشته باشند و در کنار مدیران فنی و با تجربه کشور بتوانند مجموعه‌های بزرگ این صنعت را به‌خوبی مدیریت کنند.

جمشیدی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ارزآورترین صنعت و نجات‌دهنده اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها بوده است، اظهار داشت: رشد صنعت پتروشیمی و افزایش صادرات در این بخش می‌تواند آسیب وارد شده از طریق تحریم‌ها را کاهش دهد و با ارزآوری مناسب برای کشور شرایط توسعه سریع‌تر طرح‌های کشور را مهیا کند.

وی تاکید کرد: صنعت پتروشیمی کشور قابل تحریم نیستند و توجه به توسعه این صنعت می‌تواند به کاهش خام‌فروشی کمک کند. امروز سود متانول تولیدشده ایران را چین می‌برد، در صورتی که ما می‌توانیم متانول تولیدی را به پلیمر با ارزش تبدیل کنیم، چرا ما باید متانول را با پایین‌ترین قیمت ممکن به چین بفروشیم در صورتی که ما می‌توانیم پلیمر تولیدشده را بالای هزار دلار صادر کنیم.

جمشیدی افزود: ما باید دید اقتصادی به تولیدات صنعت پتروشیمی داشته باشیم و با استفاده از نیرو‌های دلسوز، جوان و انقلابی و همکاری کارشناسان با تجربه در حوزه پتروشیمی می‌توان به اهداف بزرگی دست یافت. زمانی که بنده مسولیت پتروشیمی پردیس را بر عهده گرفتم دوستان فکر نمی‌کردند من با این سن کم بتوانم بروژه‌های عظیمی را در این شرکت به پایان برسانم و روز اول فعالیت بنده، گفتند: این مدیر جوان باید شش سال بچرخد تا راه پتروشیمی پردیس را پیدا کند، ولی امروز با کمک همکاران جوان، با انگیزه و انقلابی پروژ‌های بزرگ این شرکت را حتی زودتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده به‌صورت دقیق و کارآمد به پایان رسانیدم و خداروشکر پتروشیمی پردیس به حاشیه سود مناسبی هم دست یافته است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: امروز زمان آزمون و خطا نیست، و راه برون‌رفت از مشکلات انتخاب مدیران جوان و انقلابی با عملکرد شفاف است و اگر قرار باشد در انتخاب مدیران ارشد همان روش گذشته را ادامه دهیم با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهیم شد و باید در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها دقت بیشتری شود. بعضی از مدیران ما امتحان خود را پس دادند و نباید برای انتخاب مدیران ارشد تحت تاثیر لابی‌ها به‌دنبال افراد سیاسی و کم‌تخصص باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: