bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۱۸ آذر ۱۴۰۰
در بیست‌ودومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان بوشهر؛
بامداد جنوب: پژوهش به منظور توسعه و داشتن تیم پژوهشی یکی از ویژگی‌های یک مجموعه صنعتی به‌شمار می‌رود

بامداد جنوب: پژوهش به منظور توسعه و داشتن تیم پژوهشی یکی از ویژگی‌های یک مجموعه صنعتی به‌شمار می‌رود و نشانه خوبی در حوزه آینده‌نگری به‌شمار می‌رود. در طول سال‌های گذشته شرکت‌هایی که شاخه پژوهشی و بازوی تحقیقاتی داشته‌اند فرصت بیشتری برای ایجاد روندهای جدید داشته‌اند. در این میان در کشور، همواره جشنواره‌های مختلفی به منظور قدردانی از چنین مجموعه‌هایی برگزار می‌شود.

به مناسبت هفته پژوهش مراسمی با این عنوان در بوشهر برگزار شد که شرکتپتروشیمی مبینانرژی خلیج فارس واحد برتر تحقیق و توسعه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان بوشهر شد.

بر اساس این گزارش، بعداز ظهر روز گذشته همزمان با هفته پژوهش طی مراسمی در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر، طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته از کمیته علمی بیست‌ودومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان بوشهر، نفرات برتر حوزه‌های مختلف در بخش‌های دستگاه‌های برتر حامی پژوهش و فناوری،نیروی انتظامیوواحدهای تحقیق و توسعه برتر اعلام شدند. که در بخش تحقیق و توسعه شرکتپتروشیمی مبینانرژی خلیج فارس حائز رتبه برتر شد.

استاندار بوشهر در این آیین با تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش گفت: در هر جامعه‌ای پژوهش نباشد، علم تولید نمی‌شود و در نتیجه آن جامعه به بیراهه می‌رود و نمی‌تواند تا ابد نان افتخارات گذشته را بخورد لذا باید سازوکاری فراهم شود تا دانشگاه به‌طور دائم تولید علم کند و حوزه پژوهش کشور تقویت شود. نیاز است تا سال آینده پیوندی میان دانشگاه، صنایعو حوزه‌های اجراییدانشگاه شکل بگیرد و صنایع و دستگاه‌های اجرایی نیازهای پژوهشی خود را به دانشگاه‌ها واگذار کنند.

شرکتپتروشیمی مبینانرژی خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح یوتیلیتی متمرکز کشور است و در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های دنیا به‌شمار می‌رود. از جمله محصولات این شرکت میتوان به برق و بخار، اکسیژن، نیتروژن، هوای سرویس، هوای ابزار دقیق، آب شیرین، آب بدون املاح، آب سرویس، آب آتش‌نشانی و آب کولینگ، تصفیه پساب‌های صنعتی و بهداشتی، ایستگاه تقلیل فشار گاز، کوره‌های زباله‌سوز اشاره کرد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر درخصوص این جشنواره گفت: در هفته پژوهش دو واحد صنعتی، به‌عنوان واحد برتر تحقیق و توسعه در استان بوشهر انتخاب و از آنها تجلیل به‌عمل آمد.

وی با اشاره به انجام برخی فعالیت‌های تحقیق و توسعه در واحدهای صنعتی استان افزود: تقدیر از واحدهای برتر به منظور افزایش انگیزه در به‌کارگیری و توسعه فعالیت‌های پژوهشی در بنگاه‌های تولیدی بوده که می‌تواند منجر به ایجاد محصول جدید و بهبود کیفیت در کالاهای داخلی شود.

شایان ذکر است واحد پژوهش و فناوری شرکت‌ مبین انرژی، به موجب ارزیابی صورت‌گرفته از سوی کمیته علمی بیست‌ودومین جشنواره برگزیدگان پژوهش و فناوری، در سطح شرکت‌های صنعتی و خدماتی استان، برگزیده و مورد تجلیل قرار گرفت.

گفتنی است به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای فی‌ما‌بین شرکت مبین انرژی و دانشگاه‌های تهران و همچنین دانشگاه خلیج فارس بوشهر به امضا رسیده که به‌موجب آن سطح تعاملات علمی و فناورانه‌ این مجموعه‌ها در آينده‌ای نزدیک افزایش چشم‌گیری خواهد یافت.


نام:
ایمیل:
* نظر: