bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
بامداد جنوب: نماینده دولت در استان بوشهر، روز گذشته با یک هیات سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر دیدار کرد.

بامداد جنوب: نماینده دولت در استان بوشهر، روز گذشته با یک هیات سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر دیدار کرد.

احمد محمدی‌زاده در نشست با هیات سرمایه‌گذاری چینی در بوشهر یادآور شد که بخشی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری استان بوشهر در زمینه ساخت سد، فرودگاه، بندر، راه‌سازی، احداث بیمارستان، طرح‌های گردشگری و مجتمع تجاری است که از هیات چینی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها استقبال می‌شود.

وی با اشاره به ساخت سد باهوش در استان بوشهر گفت: این سد در فاصله ۵۰ کیلومتری سد دشت‌پلنگ در استان بوشهر قرار دارد و به‌‌عنوان نخستین پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود. محمدی‌زاده با بیان اینکه مجوز ساخت سد باهوش در سفر رئیس‌جمهور به بوشهر صادر شده است افزود: کار مطالعات و آماده‌سازی این سد انجام شده و زمینه سرمایه‌گذاری در ساخت سد باهوش فراهم است.

استاندار بوشهر به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه راه و شهرسازی پرداخت و خاطرنشان کرد: برای انتقال فرودگاه بوشهر به خارج از شهر زمین آن تامین و کار مطالعات مقدماتی نیز انجام شده است. قرار است سه بندر جدید و مجهز به موج‌شکن، اسکله و پسکرانه بندری با تجهیزات کامل در شهرهای دیلم، گناوه و ریگ هر کدام به فاصله ۵۰ کیلومتر ساخته شود. این سه طرح بندری با کارفرمایی وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود.

محمدی‌زاده ساخت بزرگراه در بوشهر را یکی دیگر از پروژه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری برشمرد و تصریح کرد: این پروژه دارای ۵۰ کیلومتر طول و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و یک پل بزرگ است که زمینه تردد خودروهای سنگین به بندر بوشهر را فراهم می‌کند.

وی ساخت بیمارستان در عسلویه با کارفرمایی دو وزارتخانه نفت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله دیگر پروژه‌های مهم استان بوشهر عنوان کرد. اجرای طرح‌های گردشگری با توجه به ورود سالانه ۹ میلیون گردشگر به این استان از جمله دیگر پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری مهم در استان بوشهر به‌شمار می‌رود. چون سواحل استان بوشهر با منطقه کوهستانی فاصله دارد زمینه اجرای طرح‌های نوین گردشگری از جمله تله‌کابین دریایی حائز اهمیت است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۷۰ درصد گاز و ۹۰ درصد نفت صادراتی ایران از استان بوشهر است گفت: تنها نیروگاه هسته‌ای ایران در بوشهر قرار دارد و استقرار ۴۲ مجتمع پتروشیمی در این استان از دیگر ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌رود.

محمدی‌زاده، توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را از پروژه‌های مهم استان بوشهر برشمرد و افزود: با توجه به وجود مواد اولیه لازم برای صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، سرمایه‌گذاران زیادی خواستار سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند و زمینه همکاری شرکت‌های چینی در این حوزه فراهم است.


نام:
ایمیل:
* نظر: