bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
باوجود حضور پررنگ در استان صورت می‌گیرد
این در حالی است که خوزستانی‌ها توانستند به‌عنوان نواب رئیس انتخاب شوند. حسین امیری خامکانی نماینده زرند و کوهبنان به‌عنوان سخنگوی این کمیسیون و امیرعباس سلطانی نماینده بروجن دبیر اول و جلیل جعفری نماینده خلخال به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند.
: کمیسیون‌های مجلس نقش مهم و بی‌بدیلی در تصمیم‌گیری‌ها، مصوبات و ارائه‌ طرح‌های مختلف و همچنین بررسی وضعیت حوزه تحت نظر خود دارند. این کمیسیون‌ها با توجه به ماهیت خود می‌توانند نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های کلی کشور دارند و می‌توانند بر وزرا تاثیر ویژه‌ای داشته باشند.

یکی از کمیسیون‌های مهم مجلس که با توجه به‌ حوزه کاری خود معمولاً برد بسیار خوبی دارد، کمیسیون انرژی است. این کمیسیون که وزرای طرف آن وزیر نفت و نیرو هستند، همواره در مناطق نفت‌خیز و حتی کم‌آب تاثیرگذاری بسیاری دارند و بسیاری از نمایندگان تلاش دارند همواره عضو آن شوند.

در هفته جاری و پس از انتخاب دوباره رئیس مجلس و اعضای هیئت رئیسه، نوبت به کمیسیون‌های مختلف رسید تا رئیس و دیگر مدیران خود را بشناسد، اما آنچه روی داد، باعث تاسف، تأثر و تالم بوشهری‌ها بود. نه از آن بابت که انتظاری بیش از این داشتیم، بلکه از آن رو که این نمایندگان که در استان برای رقبا و دیگران این‌همه شاخه شانه می‌کشند، در بهارستان برد چندانی ندارند و با وجود حضور سه نماینده اصولگرا در کمیسیون انرژی، سهم آنها حتی به‌ سخنگویی این کمیسیون‌ها هم نرسید.

نمایندگان بوشهری در خانه ملت که جذب باندها و جریان‌های سیاسی شده‌اند و در طول چند ماه گذشته سرگرم جابجا کردن مدیرکل‌ها، مدیران شهرستانی، حضور در جلسات ضددولتی در حوزه هسته‌ای و برخی جلسات برای جمع کردن رای و به‌در کردن رقبای خود بوده‌اند، نتوانستند در کمیسیون انرژی حتی برای سخنگویی کاندید شوند و میدان را به‌رقبا واگذار کنند.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه جلسه‌ای تشکیل دادند تا رئیس و دیگر مسوولان را انتخاب کنند. در میان نام‌هایی که وجود داشت، تنها نام نمایندگان بوشهری وجود نداشت که به‌عنوان مرکز نفت و گاز کشور شناخته می‌شوند. علی مروی نماینده نیشابور در حالی بار دیگر ریاست این کمیسیون را به‌دست آورد که رقیبی برای او وجود نداشت و میرکاظمی هم این‌دور میدان را برای مروی خالی کرد.

این در حالی است که خوزستانی‌ها توانستند به‌عنوان نواب رئیس انتخاب شوند. حسین امیری خامکانی نماینده زرند و کوهبنان به‌عنوان سخنگوی این کمیسیون و امیرعباس سلطانی نماینده بروجن دبیر اول و جلیل جعفری نماینده خلخال به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند.

این افراد در حالی در صدر کمیسیون مربوطه قرار گرفتند که در حوزه انتخابیه آنها نه چاه نفتی وجود دارد و نه میدان گازی. اما بدون شک همه دهات‌های خلخال از نعمت گازی که در بوشهر استحصال می‌شود بهره می‌برند تا نمایندگان استان فعلاً در فکر استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشند..... حالا مردم می‌توانند تصمیم بگیرند. 

برچسب ها: بامداد جنوب ، مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر: