bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
25 هکتار زمین در خارج از شهر بوشهر برای ایجاد شهرک صنوف آلاینده در نظر گرفته‌ شده است که بر اساس مصوبات موجود صنوف آلاینده باید به این شهرک منتقل شوند.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: 25 هکتار زمین در خارج از شهر بوشهر برای ایجاد شهرک صنوف آلاینده در نظر گرفته‌ شده است که بر اساس مصوبات موجود صنوف آلاینده باید به این شهرک منتقل شوند.

محمدحسن باستی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی انتقال صنوف آلاینده اظهار کرد: ایجاد شهرک صنوف آلاینده نیازمند تدوین یک طرح جامع بر اساس نیازهای واقعی است.

وی با تأکید بر تسریع در انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر بوشهر اظهار کرد: با انتخاب مشاور، انجام مطالعه و بررسی‌های دقیق باید ببینیم چه تعداد صنعت با چه مشخصاتی و با چه کاربری قابلیت استقرار در این شهرک را دارد.

معاون استاندار بوشهر گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت با هماهنگی مجمع امور صنفی هرچه سریع‌تر یک مشاور انتخاب کند و در فاز اول ظرف همین هفته جانمایی‌های لازم در این محدوده 25 هکتاری مشخص شود.

وی تصریح کرد: مشاور باید ظرف دو ماه طراحی‌های لازم را انجام دهد و برآورد زیرساخت‌ها را نیز مشخص کند که بعد از دو ماه بر اساس این برآوردها برای تأمین زیرساخت‌ها اقدام شود.

باستی با اشاره به ترافیک و آلودگی ناشی از وجود صنوف آلاینده در سطح شهر بوشهر اظهار کرد: حضور این صنایع در نقاط مختلف به‌ویژه ورودی و خروجی شهر بوشهر چهره این شهر را نازیبا کرده است.

وی افزود: واگذاری این اراضی به صاحبان صنوف آلاینده باید به نحوی باشد که برای انتقال صنوف خود به این شهرک انگیزه داشته باشند ضمن اینکه برای سرمایه‌گذار نیز همراه با توجیه اقتصادی باشد.

باستی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک صنفی از تعهدات شرکت سرمایه‌گذار است، افزود: سرمایه‌گذار باید سطح‌بندی و اولویت‌بندی انتقال صنوف، طراحی و برنامه زمان بندی در این زمینه را مشخص کند.

معاون استاندار بوشهر افزود: با توجه به اهمیت این پروژه در اجرای آن تعهدات حقوقی لازم باید پیش‌بینی شود که در حین اجرای کار خللی ایجاد نشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: