bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴

با تصویب شورای حکام سازمان انرژی اتمی غیرنظامی بودن برنامه‌های هسته‌ای کشورمان تایید شد، تاییدی که تایید دروغ بودن اطلاعات و گزارش‌های منتشر شده توسط سازمانی اطلاعاتی غربی و همچنین سیاسی کاری سازمان بین‌المللی انرژی اتمی را علنی می‌کرد.
از زمانی که مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم شروع شد و پرونده از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امورخارجه رفت و عملاً به دست دیپلمات‌ها سپرده شد، مشخص بود که می‌توان در یک بده بستان دیپلماتیک و با دقت و تاکید بر حفظ چرخه سوخت و داشته‌های علمی، منافع ملی را حفظ کرد.

متاسفانه به همان اندازه که رقبای منطقه‌ای و دشمنان بین‌المللی ایران در طول یک دهه گذشته با اقدامات خود بر مردم ایران فشار آوردند، کاسبان تحریم، فرصت‌طلبان و اقتدارگراها که وجود شبه گرسنگی، تهدید و جنگ را بر طبق منافع جریانی و گروهی خود می‌دیدند نیز به ظلم و جفا به ملت ادامه داده و این مساله را علنی اعلام می‌کردند.
این از طنزهای تاریخ است که دیدگاه گروهی خاص در کشور با سران رژیم صهیونیستی، جنگ‌سالاران آمریکایی و همچنین سران مرتجع برخی کشورهای عرب منطقه در مورد مذاکرات هسته‌ای یکی باشد. بدون شک مورخان منصف این نکات را برای آیندگان خواهند نوشت که مدعیان اسلام و ایران و رهبری چگونه در زمره دشمنان ایران عمل کردند و منافع گروهی، جریانی و فردی خود را بر منافع ملی ترجیح دادند.

روز گذشته رئیس جمهور محترم در سخنانی با مردم پایان تهمت‌های غرب در مورد برنامه هسته‌ای صلح‌ کشورمان را نقطه مهمی ارزیابی کردند و از مخالفان خواستند دیگر از برجام انتقاد نکنند. واقعیت این است که حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور نمی‌تواند پاره‌ای از مسائل را بگوید، اما ما همانگونه که در یکی از سرمقالات روزنامه یادآور شدیم، مخالفان داخلی برجام دلشان به‌حال کشور و مردم نسوخته بود، بلکه آنها از همان روز اول دنبال چهار ساله کردن ریاست جمهوری روحانی بودند چرا که پایین آمدنشان از اسب قدرت برایشان گران تمام شده بود.
آنها از اینکه سعید جلیلی نتوانسته بود مذاکرات هسته‌ای را بنام جریان‌شان سند بزند، به‌شدت عصبانی بودند و عصبانیت آنها وقتی بیشتر شد که به این صرافت رسیدند که روحانی با تیم دیپلماتیک خودش راه تعامل با دنیا را در پیش گرفته و عزمش برای پایان دادن به این پرونده زیر نظر رهبری زیاد است.

پایان بحرانی بنام پی.ام.دی در واقع شروع یک سری تحولات مثبت در آینده سیاسی و اقتصادی کشور است. نباید زیاد به سخنان و موضع‌گیری‌های طرف‌های آمریکایی توجه کرد. آنها خودشان بهتر از همه می‌دانند که بازگرداندن نظام تحریم‌ها به این سادگی نیست تنها در صورتی این امکان وجود دارد که مردم ایران دوباره اشتباه کرده و به هم‌فکران احمدی‌نژاد و اصولگراها رای دهند تا بار دیگر کشور به ورطه تحریم بیفتد. 
از امروز، نوبت به همراهی با دولت برای ساختن آینده‌ ایران است. بدون شک پس از برگزاری انتخابات مجلس در هفتم اسفند و روی کار آمدن مجلس دهم، کارهای عقب افتاده بسیاری هست که باید انجام داد. دولت دوازدهم را هم اگر زیر دستان و نمایندگان گسیل شده روحانی به استان‌ها اجازه دهند، مردم به او رای خواهند داد تا چرخ اقتصاد کشور و زندگی مردم به همراه سانتریفیوژها آسان‌تر بچرخد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: