bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴
با توجه به توسعه صنایع پایین‌دستی نفت و گاز تدوین حرفه‌های آموزشی مهارتی متناسب با این ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی ضروری است.


فرماندار گناوه گفت: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه نفت و گاز است که با توجه به توسعه صنایع پایین‌دستی نفت و گاز تدوین حرفه‌های آموزشی مهارتی متناسب با این ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی ضروری است.

عبدالنبی یوسفی ظهر امروز در گردهمایی مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای منطقه 3 کشور در گناوه با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال است اظهارداشت: این شهرستان ساحلی ضمن اینکه درحوزه گردشگری از قابلیت بالایی برخوردار است در حوزه شیلات، کشاورزی و تجارت دریایی دارای ظرفیت بالایی است.

وی با تاکید بر توسعه حرفه‌های آموزشی مهارتی افزود: نفت وگاز از قابلیت‌های بلای این شهرستان است که تدوین حرفه‌های آموزشی مهارتی متاسب با این ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی ضروری است.

یوسفی با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه تصریح کرد: با توجه به تاکیدات معظم‌له و نگاه ویژه دولت به توسعه تولیدات داخلی مقوله آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی نیروی ماهر از جایگاه خاصی برخوردار است و دولت تدبیر و امید نیز نگاه خاصی به این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه دولت به مقوله تولید داخلی نگاه خاصی دارد گفت: نقطه پیوند تولید و آموزش در رشد و توسعه اقتصادی توانمند سازی نیروی انسانی کارآمد است که این جزء با تلاش مجموعه فنی و حرفه‌ای میسر نمی‌شود.

فرماندار گناوه اظهار داشت: آموزش و اشتغال یک رابطه متقابل دارند چرا که با سرمایه گذاری در حوزه آموزش توسعه اشتغال پایدار محقق می‌شود که این خود سبب رشد و شکوفایی اقتصادی در جامعه می‌شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: آموزش‌ها باید متناسب با نیاز هر منطقه و بازار کار در راستای توانمندسازی کارجویان مناطق انجام گیرد تا شاهد شکوفایی و فرهنگ آموزشی پویا در جامعه باشیم.

برچسب ها: اقتصاد ، صنایع
نام:
ایمیل:
* نظر: