bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
باید سند امنیت غذایی استان بوشهر به صورت کاربردی و عملیاتی تهیه شود.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باید سند امنیت غذایی استان بوشهر به صورت کاربردی و عملیاتی تهیه شود.
 
به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، فتح الله حقیقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، در نشست کار گروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر اظهار داشت: باید برای طراحی سند امنیت غذایی استان یک مدل موفق را مد نظر قرار داد و از تجربیات سایر استان‌ها و کشورهای موفق استفاده کرد تا بتوان در این راستا گام‌های اساسی برای بهبود وضعیت برداشته شود.
 

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از طغیان غذایی به صورت هدفمند از مراکز عرضه توزیع غذا در سراسر استان بازدید و کنترل لازم صورت گیرد.

 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر همچنين با طرح موضوع وضعيت بهداشتي روستاها و بهسازي زيرساخت‌ها در اين حوزه افزود: سازمان بهداشت جهاني بر اساس سه شاخص دسترسي روستاييان به توالت بهداشتي، دفن بهداشتي زباله همچنين دفن فضولات حيواني را ملاک قرار داده تا بر اساس آن سلامت محيط روستايي را مورد ارزيابي قرار دهد که در اين زمينه با همکاري بخشداران دهياري‌ها در راستای بهبود وضعیت درروستاها تلاش کنیم.
 
 
حقیقی گفت: باید در بازدید از اماکن توزیع مواد غذایی در سراسر استان بر روی تهیه و تولید مواد غذایی، افزودن مواد غیر مجاز به مواد غذایی و ظروف یکبار مصرف نظارت و توجه ویژه کرد.
 
 
وی خاطرنشان کرد: صداوسیمای مرکز بوشهر نیز در راستای بهبود تغذیه و امنیت غذایی  در استان برنامه‌های خوبی تهیه کرده است که امیدواریم در آینده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این امر علمی و هدفمند صورت گیرد.
 
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: کمیته‌های شش گانه باید تلاش کنند برنامه بین بخشی بهبود تغذیه و امنیت غذایی استان از غنای لازم برای بهبود وضعیت سلامت مردم عزیز برخوردار باشند.
 
 
حقیقی عنوان کرد: ايمني موادغذايي مسئوليت همگاني است كه به تمام مردم وابسته است و اين افراد هستند كه با همكاري با يكديگر موجب در دسترس قرارگيري غذاي سالم مي‌شوند.
 
 
وی بیان کرد: ايمني موادغذايي يك مسئوليت مشترك است و كار در تمام طول زنجيره موادغذايي از كشاورزان، توليدكنندگان تا فروشندگان و مصرف كنندگان بسيار حائز اهميت است.
 
 
حقیقی با بیان اینکه امروز همه می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت یازدهم نیز محیط زیست و سلامت است، اظهار کرد: همین امر نشان می‌دهد در این دولت باید برای سالم سازی غذا و ایجاد امنیت غذایی به سرعت پیش رویم و دغدغه‌مان فقط رعایت حقوق مردم، به دور از تمام حاشیه‌سازی‌ها باشد.

منبع: خبرگزاری شبستان
نام:
ایمیل:
* نظر: