bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۹۸۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
روزنامه بامدادجنوب به عنوان یک رسانه اصلاح طلب بر اساس معیارهای خود تشخیص داده که سیدکریم موسوی گزینه اصلح اصلاح‌طلب در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم است، اما ...
در روزی که قرار بود فردایش تبلیغات انتخاباتی برگزار شود، در یادداشتی که در همین جا قلمی شد همه را به رعایت اخلاق فراخواندیم، تاکید کردیم که اخلاق حلقه وصل همه چیز است و باید مراقب بود که پس از این انتخابات آنچه بر جای می‌ماند، رفاقت‌ها است و بس. نوشتیم که اخلاق سیاسی و رعایت آن هر چند آسان نشان می‌دهد، اما در عمل به‌نظر سخت است چرا که روز گذشته در وسط شهر، در میان خلق‌الله و در دنیایی که رسانه‌ها و چشم‌ها حضور دارند، بی‌اخلاقی می‌کنند و می‌گویند شهر آرام است.
به‌‌عنوان یک کنشگر سیاسی و همچنین کسی که دستی در عرصه سیاست استان و کشور به‌مدت 18 سال دارد، آنچه در استان در حال روی دادن بود، مبرهن و روشن بود. مسائلی که در طول یک سال گذشته در استان روی داده را به‌عنوان شاهد و مثال برای برخی دوستان گفته‌ام و آنها شهادت خواهند داد که آنچه در این برهه زمانی در استان ما روی داده است، جمع‌بندی زر و زور و تزویر بوده که تلاش می‌کنند از قِبَلِ جایگاهی که نظام جمهوری اسلامی به برخی‌ها داده، سوء استفاده کنند.
متاسفانه ردصلاحیت‌ها که تلاش داشت تا گزبنه‌های مساله‌دار وارد عرصه انتخابات نشوند، میدان را به اندازه‌ای خالی کرده است که امروزه باعث شده تا از سمت دیگر بام بیفتیم. کم شدن افراد دارای عرضه و صلاحیت باعث شده تا آنهایی که می‌خواهند در انتخابات حتما حضور داشته باشند به‌سختی تصمیم بگیرند و آنهایی هم که می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند، وارد عرصه شده و عِرض خود ببرند و زحمت خلق بدارند. 

این مسائل دست به دست هم داده تا در سه حوزه از چهار حوزه استان شاهد بی‌اخلاقی‌های خاص سیاسی باشیم، بی‌اخلاقی‌هایی که فقط یک منبع و منشأ دارد و لازم است مردم با هوشیاری در مقابل آن اجازه ندهند که جریان قدرت در استان موروثی شود و برخی‌ها که امروز جایگاه دارند، پول‌های کثیف خود را وارد عرصه انتخابات کرده و بر سرنوشت مردم تاثیرگذار باشند. آنچه در کلام بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، رهبر بزرگوار انقلاب، دلسوزان نظام و رئیس‌جمهور محترم آمده است، ضرورت انتخاب هوشمندانه است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جایی می‌گویند: « همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهى است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجّت پیدا کنید.» 
حال باید دید این حجت را چگونه برخی به دلیل جایگاهی که دارند، از آن سوء استفاده می‌کنند و می‌خواهند خود حجت مردم شوند. روز گذشته برخی افرادی که از آنها به‌عنوان وابستگان، نزدیکان و چاپلوسان قدرت یاد می‌شود با دعوت از خانم فاطمه هاشمی و در حضور وی دروغی را گفتند که انسان از شنیدن آن شرم دارد. آنها که نه مشی و مرامشان اصلاح‌طلبی است و دغدغه مردم دارند، در وسط شهر در میان مردم دروغی بزرگ را گفتند تا خط ریا و تزویرشان بیش از پیش روشن شود.
روزنامه بامدادجنوب به عنوان یک رسانه اصلاح طلب بر اساس معیارهای خود تشخیص داده که سیدکریم موسوی گزینه اصلح اصلاح‌طلب در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم است، اما پس از این موضع‌گیری بود که عده‌ای ما را به شکاف انداختن میان اصلاح‌طلبان متهم کردند. اما همین عده در حالی که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور به صراحت از آقای حسین بردستانی در حوزه جنوب استان حمایت می‌کند، همین دوستان ساز ناکوک خود را سر داده و از فرد دیگری حمایت می‌کنند و نام او را به‌دروغ در مراسم خود می‌آورند. شما قاضی، چه کسی راست می‌گوید و چه کسی بی‌اخلاقی می‌کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: