bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۴
در اینجا قصد بر آن است که نکاتی چند در مورد آنچه بر بامداد جنوب در این انتخابات گذشت گفته شود تا؛ هم روشنگری برای مخاطبان باشد و هم یک یادآوری تاریخی برای خودمان...

این سرمقاله در حالی نوشته می‌شود که نتایج نهایی و تائید شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در هر سه حوزه استان هنوز از سوی وزارت کشور ابلاغ نشده و از سوی دیگر شورای نگهبان نیز همچنان جمع‌بندی خود را منتشر نکرده است. با وجود این ما هر چهار نفری را که در انتخابات هفتم اسفندماه پیروز دانسته‌اند، به آنها تبریک می‌گوئیم. 
در سرمقاله روز گذشته نکات متعددی را در مورد انتخابات و افراد راه یافته به بهارستان متذکر شدیم، نکاتی که بیانگر واقعیت‌های استان بیان شدند و انتظار هم می‌رود که هر چهار نماینده محترم به آن عمل کنند اما در اینجا قصد بر آن است که نکاتی چند در مورد آنچه بر بامداد جنوب در این انتخابات گذشت گفته شود تا؛ هم روشنگری برای مخاطبان باشد و هم یک یادآوری تاریخی برای خودمان.
بامداد جنوب به‌عنوان اولین روزنامه استان بر اساس یک تعهد اخلاقی و جمعی در این انتخابات عمل کرد. به تشخیص ما، در این انتخابات تنها از دو نفر به‌صورت خاص حمایت شد و بحمدالله نتیجه خوبی هم گرفته شد، واقعیت آن است که بر‌خلاف انتظار برخی بود و همچنین بنا بر رفتارهایی که از سوی برخی دیگر از رسانه‌ها صورت گرفت، این موفقیت‌ها به شرح ذیل است:
1) کاسبی نکردیم. به فکر و باور خودمان پایبند مانده و نه برای کسی خارج از باورمان ویژه‌نامه منتشر و نه پول گرفتییم. ما در این انتخابات از کاندیداهای مورد نظر خود به‌صورت کامل و بدون هیچ چشم‌داشتی حمایت کردیم.
2) تاثیرگذار بودیم؛ با وجود آن‌که برخی‌ها شایع کرده‌اند که بامداد جنوب روزنامه تاثیرگذاری نیست اما به اعتراف بسیاری از مردم، بامدادجنوب با حمایت موثر خود از دو تن از داوطلبان، بر حضور موفق آنها در عرصه تاثیر مستقیم داشت. در این مورد باید گفت که ما با وجود عِده و عُده کمتر در مقایسه با رقبا، توانستیم میزان قابل توجهی از آرای مردم را با جذب اعتماد به سمت خود جلب کنیم.
3) در پی معرفی اصلح بودیم؛ با توجه به دغدغه‌های فکری خود، تلاش کردیم که به معرفی کاندیداهایی بپردازیم که به لحاظ فکری به ما نزدیک بوده‌اند و از سوی دیگر اصلح را به مردم معرفی کنیم.
4) ارگان رسمی حزب و تشکیلاتی نبوده و نیستیم؛ ما در این انتخابات بر اساس مشی فکری خود رفتار کرده و تابع هیچ تشکیلات حزبی و یا ارگان هیچ جریان سیاسی نبودیم. این مساله را در عمل هم ثابت کرده و به آن نیز پایبند هستیم.
5) فقط به خوانندگان خود توضیح می‌دهیم؛ برخی‌ها که مدام در خط تخریب بوده و هستند، می‌گویند چرا بامداد جنوب چنین یا چنان رفتاری داشت. ما به‌مثابه یک رسانه مستقل که به هیچ‌کس و هیچ نهاد و ارگانی وابسته نیستیم، تصمیم به حمایت از افراد مدنظر خود گرفتیم و اگر لازم شد فقط به خوانندگان و مردم توضیح خواهیم داد.
6) اخلاق را رعایت کردیم؛ در بحث تبلیغات به هیچ وجه هیچ یک از داوطلبان هدف انتقاد، ولو اندک روزنامه بامداد جنوب قرار نگرفتند. ما با رعایت همه جوانب تلاش کردیم فقط برای افراد مورد حمایت خود تبلیغ کنیم.
7) در پایان ذکر این نکته ضروری است که بامداد جنوب به دلیل همین سیاست مستقل و عدم وابستگی همچنان تحت فشارهای اربابان زر و زور قرار دارد و در صورت لزوم در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: