bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
بنزین وارداتی افزون بر آزمایشگاه بندرعباس در یک آزمایشگاه در خوزستان نیز کنترل می‌شود و هم اکنون مشکل خاصی در کیفیت بنزین وارداتی نداریم.
 نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، امروز (دوشنبه ١٧ اسفندماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران به ترسیم سیاستهای کلی این سازمان برای سال آینده پرداخت و گفت: سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بند ٣٠ سیاستهای برنامه ششم و ایجاد تغییراتی در ارتقای جایگاه و فعالیتهای سازمان ملی استاندارد ایران از مهمترین برنامه های سال ١٣٩٥ در این سازمان خواهد بود.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه های متعدد با کشورهای خارجی پس از برجام افزود: به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کرده‌ایم که در قراردادهای جدید با شرکتهای خارجی موضوع استاندارد تولید و عرضه کالا و خدمات مورد توجه قرار گیرد که قرار است این موضوع در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح و تصویب شود.

پیروزبخت با اشاره به مصوبه جدید دولت در مورد سازمان ملی استاندارد ایران، تصریح کرد: براساس این مصوبه انتخاب رئیس سازمان با پیشنهاد شخص رئیس جمهوری یا معاون اول وی و با حکم رئیس جمهوری انجام خواهد شد و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حد معاون رئیس جمهوری خواهد بود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: بررسی ٥ ماده در این مورد در کمیسیون ویژه از روز گذشته در حال انجام است که در جلسه بعدی صحن علنی مجلس این ٥ ماده مطرح خواهد شد و بعد از آن به شورای نگهبان ارائه می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: قرار است کارگروهی با حضور نمایندگان سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایران‌ خودرو و پژو تشکیل شود تا در زمینه کیفیت و استاندارد محصولات جدید پژو، بررسیهای لازم را انجام دهند.

پیروزبخت از تدوین نظام جامع کیفیت در کشور خبرداد و گفت: راهبرد ملی کیفیت نیز در حال پیگیری است و در صورت تصویب شورای نگهبان تغییراتی در جهت ارتقای فعالیت و جایگاه سازمان ملی استاندارد ایران انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تدوین برنامه‌ای برای افزایش استانداردهای ملی در صنعت خودرو تصریح کرد: تجدید نظر در استانداردهای خودرویی شروع شده که بر این اساس تعداد استانداردهای اجباری صنعت خودرو از ٥١ مورد فعلی به ٨٢ استاندارد خواهد رسید.

وی با بیان این که استانداردهای جدید خودرو در سال ٩٥ مصوب خواهد شد، گفت: این استانداردها به بخشهای عملکردی، کیفیت و ایمنی مربوط می‌شوند که باید در شورای ملی استاندارد به تصویب برسند.

پیروزبخت با اشاره به کنترل بنزین وارداتی به کشور، افزود: بنزین وارداتی علاوه بر آزمایشگاه بندرعباس در یک آزمایشگاه در خوزستان نیز کنترل می‌شود و هم اکنون مشکل خاصی در کیفیت بنزین وارداتی نداریم.

رئیس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: تقریبا تمام محموله‌ های بنزین وارداتی بجز تعدادی از محموله‌ های وارداتی از بنادر شمالی کشور در سال ٩٤ مطابق با استانداردهای ملی بوده‌اند.

پیروزبخت افزود: در مهر و آبان ماه امسال محموله‌ هایی از بنزین به کشور وارد شده که اصلاح شدند و پس از آن نیز واردات محموله‌ های مغایر استانداردهای ملی یورو ٤ نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، بند ٣٠ برنامه ششم توسعه که به تدوین و تنظیم و تحول استاندارد و مدیریت کیفیت اشاره دارد و همچنین راهبرد ملی کیفیت ٣ موضوع مهمی است که سازمان ملی استاندارد ایران سال ٩٥ مدنظر خواهد داشت.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: امسال حدود ٢٧ هزار و ٨٠٠ درخواست استاندارد داشتیم که ٣٧٥٠ موضوع تدوین استاندارد، تصویب شد و همچنین ما امسال ٤٤ پیشنهاد استاندارد بین‌المللی ارائه کردیم و ٣٠٠ پیش نویس استاندارد بین‌المللی در کمیته های فنی عرضه شد و ٦٧٣ کمیته فنی و فرعی در حوزه بین‌المللی ایجاد کردیم.
برچسب ها: اقتصاد ، بنزین ، وارذات
نام:
ایمیل:
* نظر: