bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
با این تفاصیل، روز گذشته در حالی که شورای اداری استان در سالن غصبی! برگزار شد، در نقاط مختلف شهر جلساتی تشکیل شد که هدف همه آنها پرداختن به مسائل اقتصادی استان بود.
کریم جعفری: در شماره امروز روزنامه چند خبر متفاوت وجود دارد. خبرهایی که هر کدام از آنها ارزش یک سرمقاله مفصل را دارند. رسانه‌های مختلف امروز خبرهایی را برجسته کردند که در نوع خودش جالب بود، در حالی که استان از رشد فزاینده بیکاری جوانان رنج می‌برد و آمارها همه حکایت از به قهقرا رفتن استان در همه حوزه‌ها به‌خصوص صنعت و اشتغال دارد و یک واگرایی محض به دلیل نبود مدیریت صحیح بر استان حاکم است.
با این تفاصیل، روز گذشته در حالی که شورای اداری استان در سالن غصبی! برگزار شد، در نقاط مختلف شهر جلساتی تشکیل شد که هدف همه آنها پرداختن به مسائل اقتصادی استان بود. یکی از این جلسات، کارگروه اقتصاد مقاومتی استان بود که دو مدیر که از قضا نزدیک هم هستند، صبحت کردند. اول مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی در سخنانی محیرالعقول گفته است « براساس برنامه‌ریزی انجام شده از اردیبهشت ماه امسال هر ۳ ماه یک واحد تولیدی با اشتغال ۱۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افتتاح می‌شود.» ما البته این سخنان را به فال نیک می‌گیریم، اما آقای آورا اگر می‌داند که هر سه ماه 100 شغل!! در منطقه تحت مدیریتش ایجاد می‌شود، پس چرا خود دست به اخراج 32 کارگر بدبخت و فلک‌زده می‌زند تا عده‌ای از اطرافیانش به‌خصوص برادر ناتنی و چند مدیر دولتی و یک عقل کل!! با حقوق و مزایای آنچنانی در این منطقه مشغول شوند و به ریش ملت بخندند؟

در همین جلسه مدیر واقع‌نگر دیگری حضور دارد که در سال اقتصاد مقاومتی رتبه یک کشور بر اساس آمار فلان مرکز ناشناخته را بهانه نمی‌کند و رک و راست از تعطیلی یک سوم از واحدهای تولیدی در منطقه تحت مدیریت خود می‌گوید. رئیس شهرک‌های صنعتی استان در حالی از تعطیلی 116 واحد تولیدی در شهرک‌های مختلف استان می‌گوید که کل این واحدها در شهرک‌های استان، 316 واحد است. 
حال شما این وسط پیدا کنید پرتقال‌فروش را. در حالی که اخبار موثق از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مبنی بر تعطیلی بی‌سابقه و بی‌پولی آن به دلیل بریز و بپاش‌های مدیرانه و مدبرانه!! داریم، باید گفت که واقعاً تکلیف استان ما در سالی که همچنان اقتصاد مقاومتی را یک می‌کشد، چه خواهد شد؟
آن آقا هم می‌گوید که لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس دهم احیاء می‌شود. خدا را شکر که عمر مجلس دهم بیش از دولت یازدهم است و اگر قرار است ظرف چهار سال آینده دوباره این طرح به مجلس نرود، باید به عقل خودمان شک کنیم. آنچه مبرهن و آشکار است ما دچار نوعی تسلسل و بدبختی در تصمیم‌گیری شده‌ایم. متوجه نیستیم که حافظه تاریخی ملت خوب کار می‌کند و نمی‌شود به سادگی کلاه سر آنها گذاشت. بازی کردن با واژه‌ها و وعده‌های سرخرمن خود به آفت تبدیل شده و مردم هم در تصمیم‌گیری کلان کشور را که می‌بینند و آن را با استان مقایسه می‌کنند، به‌جز افسوس کار دیگری نه می‌دانند و نه می‌توانند.
ما امیدواریم که آقای آورا آن 400 شغل را در یک سال آینده ایجاد کند و آقای رئیس شهرک‌ها هم بتوانند با مدیریت درست خودش و همکاری بانک‌ها و مردم مانع از تعطیلی دیگر واحدها شود و اگر شد تعطیل‌شده‌ها را هم دوباره راه‌اندازی کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: