bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵
تساوی در برابر گل‌گهر در سیرجان
در چهارچوب هفته سی و چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان )، روز گذشته و از ساعت 16:30 دو تیم گل‌گهر سیرجان و ایرانجوان بوشهر در استادیوم اختصاصی گل‌گهر به مصاف هم رفتند و در حالی که تیم سیرجانی با دو گل از ایرانجوان پیش بود...
بامدادجنوب- علی پور تنگستانی: در چهارچوب هفته سی و چهارم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان )، روز گذشته و از ساعت 16:30 دو تیم گل‌گهر سیرجان و ایرانجوان بوشهر در استادیوم اختصاصی گل‌گهر به مصاف هم رفتند و در حالی که تیم سیرجانی با دو گل از ایرانجوان پیش بود، در نیمه دوم ایرانجوان به خود آمده و توانست در دقایق پایانی بازی را 2 بر 2 کند و یک امتیاز با ارزش را در یک بازی خارج از خانه کسب کند.
آمار دو تیم قبل از بازی
تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر که در آغاز نیم فصل دوم رقابت‌ها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و نتایج قابل قبولی نیز به‌دست آورده بود در هفته‌های اخیر دچار افت محسوسی شده است، در سوی مقابل، تیم فوتبال گل گهر که در نیم فصل نخست نتایج مقبولی کسب نکرده بود و از جایگاه مناسبی نیز در جدول رده‌بندی برخوردار نبود با آغاز نیم فصل دوم روند رو به رشدی را در پیش گرفته و توانست به‌نوعی جبران مافات کند و تا رتبه دوازدهم خود را بالا بکشد.
نگاهی اجمالی به آمار و عملکرد دو تیم نشان می‌دهد، تیم ایرانجوان از خط حمله خوبی برخوردار است اما در دفاع اوضاع برای این تیم به‌گونه‌ دیگری است و در واقع این تیم به همراه آلومینیوم هرمزگان عنوان ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ یک را به خود اختصاص داده‌اند (۳۶ گل زده در مقابل ۴۰ گل خورده تا قبل از این بازی)، در مورد تیم گل گهر نیز باید گفت این تیم اگر‌چه در فاز حمله آمار خوبی از خود به‌جای نگذاشته اما در فاز دفاعی با دریافت ۲۹ گل در سی و سه بازی دارای پنجمین دفاع برتر لیگ است (۲۸ گل زده در مقابل ۲۹ گل خورده تا قبل از این بازی).
تیم ایرانجوان با گذشت سی و سه هفته از رقابت‌ها با حفظ سرمربی و کادر فنی خود جزء تیم‌های با ثبات این فصل لیگ دسته اول به‌شمار می‌رود. سرمربی بومی و جوان این تیم عملکرد خوبی داشته است و با نتایجی که به همراه تیمش به‌دست آورده نشان داده است که شناخت خوبی از فوتبال بوشهر دارد، تیم گل گهر هم با تغییر سرمربی خود در این فصل و با آمدن نامجو مطلق با تجربه، این روزها فوتبال زیبا و تماشاگر پسندی را ارائه می‌دهد و دیگر از آن بازی‌های دفاعی و کسل‌کننده این تیم در اوایل فصل خبری نیست و این امر نشان‌دهنده نتایج مثبت تغییرات در تیم سیرجانی است.
شایسته پیروزی در این بازی بودیم
مربی ایرانجوان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که متاسفانه گل زود هنگامی که خوردیم تمام برنامه‌های ما را خراب کرد، افزود: در نیمه اول بازیکن ما پی در پی اشتباه می‌کردند و چند موقعیت خوب را از دست دادند. اشتباهات بازیکنان ما باعث شد که روی یک ضربه ایستگاهی به‌رغم این‌که دروازه‌بانمان جهش خوبی داشت، گل دوم را دریافت کنیم تا کار برای ما سخت شود. ولی از آنجا که فوتبال 90 دقیقه است و پس از پایان نیمه اول و در رختکن با بازیکنانمان هم‌قسم شدیم که نتیجه را برگردانیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.
یعید مفتخر در ادامه افزود: در نیمه دوم ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و توانستیم خیلی زود به گل برسیم و در ادامه بازی کاملا در اختیار ما بود و تیم حریف هیچ حرفی برای گفتن نداشت. در این نیمه فشارمان را روی دروازه حریف به هیچ عنوان کم نکردیم و این فشار در نهایت جواب داد و ما توانستیم در آخرین دقیقه بازی یک گل به‌یاد ماندنی بزنیم و و بازی را مساوی کنیم. در نهایت می‌توان گفت نیمه اول در بازی در اختیار تیم میزبان بود و در نیمه دوم ما کاملا سوار بر بازی بودیم. البته اگر دقت مهاجمانمان در زدن ضربات نهایی بیشتر بود ما می‌توانستیم برنده بازی شویم.
وی با بیان این‌که قضاوت هیچ مشکلی نداشت و داور به بهترین نحو ممکن بازی را اداره کرد، تصریح کرد: مساوی کردن آن هم در دقیقه 93 روحیه‌ زیادی به بازیکنمان داده است و ما از کسب یک امتیاز آن هم در خانه حریف بسیار راضی هستیم و تمام تمرکز خود را جمع کرده‌ایم تا در بازی آینده که در بوشهر است، پیروز شویم تا جایگاه خود را در جدول تثبیت کنیم.
ترکیب ایرانجوان بوشهر
جاسم یاسر الهی، مهدی شکوهی، حسین بازیاری، امیر تهمورثی، اویس کرد جهان، مهدی طاهری، امین مشایخ، رامین دهقانی، سلمان بحرانی، محمد طارمی، احسان اسد زادی
شرح بازی
شاگردان سعید مفتخر که بدون سه مهاجم اصلی خود راهی سیرجان شده بودند در یک بازی پرگل و تماشایی موفق شدند میزبان خود را متوقف کنند و با دست پر راهی بوشهر شوند. در این بازی امیر رفعتی مهاجم سرعتی و کهنه کار گل گهر دو بار دروازه بوشهری ها را باز کرد تا نیمه اول با نتیجه 2بر صفر به سود میزبان شود. یکی از نکات قابل ذکر در این نیمه اشتباهات فردی بازیکنان ایرانجوان بود که نقش زیادی در به ثمر رسیدن این گل داشتند
رامین دهقانی بال چپ جوان و آینده‌دار فوتبال بوشهر روی پاس خوب سلمان بحرانی، یکی از گل‌های خورده را جبران کرد تا امیدها برای کسب تساوی زنده شود. در ادامه ایرانجوان فشار خود را افزایش داد و بازی تقریبا یک طرفه شده بود. در نهایت در دقیقه 93 پرتاب اوت اویس کرد‌جهان باعث شد تا توپ به امیر تهمورثی پیش تاخته برسد و او هم گل تساوی بازی را وارد دروازه گل گهر کند تا یک تساوی دراماتیک برای ایرانجوان در سیرجان رخ دهد.
لازم به ذکر است که گل‌های ایرانجوان در این بازی را رامین دهقانی در دقیقه 53 و امیر تهمورثی در دقیقه 93 به ثمر رساندند.‌ در نهایت ایرانجوان با این تساوی 42 امتیازی شد و در مکان دوازدهم جدول لیگ یک قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: