bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی بوشهر گفت: در جریان خرید گندم از کشاورزان استان بوشهر تاکنون ۱۰۰ هزار تن محصول خریداری شده که ۹۵ درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است.
 محمد هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرید این محصول از 10 فروردین آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون 100 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته رشد 4 برابری دارد.

وی با بیان اینکه برداشت گندم رو به پایان است تصریح کرد: گندم در تمام نقاط استان بوشهر برداشت شده و تنها بخشی از اراضی بخش بوشکان برداشت نشده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی بوشهر با اشاره به اینکه 95 درصد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است، افزود: ارزش گندم خریداری شده بیش از 112 میلیارد و 912 میلیون ریال است که 95 درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

هاشمی با اشاره به افزایش 4 برابری خرید گندم نسبت به پارسال گفت: با توجه به این‌که مصرف سالانه گندم در استان بوشهر 110 هزار تن است با توجه به ذخیره گندم در این استان نیازی نیست برای مصرف یک سال آینده گندم از استان‌های دیگر وارد شود.

وی با بیان اینکه امسال چهار مرکز وظیفه خرید محصول از گندم‌کاران را به عهده دارند افزود: در این استان 4 مرکز عمده نگهداری گندم در برازجان، خورموج و چُغادک فعال هستند و 2 کارخانه  آرد هم در برازجان و خورموج  فعالیت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی بوشهر افزود: کشاورزان تاکنون بیش از 13 هزار محموله گندم تحویل مراکز چهارگانه خرید استان بوشهر داده‌اند.
برچسب ها: اقتصاد ، کشاورزی ، گندم
نام:
ایمیل:
* نظر: