bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
امام با مدیریت کاریزمای خود و همچنین بهره‌گیری از شیوه خاص خود در امر حکومتداری که فقط از شخصیت ایشان بر می‌آمد، هشت سال جنگ را مدیریت کرد و انسجام سرزمینی و وحدت درونی ملت را حفظ کرد. میراث امام، مبارزه با فساد و تندروی بود.
کریم جعفری: فردا و پس‌فردا در تقویم ایرانی دو رویداد مهم را با خود دارد، 14و 15خردادماه مصادف است با رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین قیام مردم ایران در سال 1342 علیه استبداد که به‌شدت سرکوب شد. امام خمینی (ره) در حالی در 14 خردادماه 1368 در تهران دارفانی را وداع گفتند که میراث بزرگ او برای مردم ایران یک انقلاب نوپا بود که به دلیل شعارها و اهدافی که داشت از همان ابتدا با دشواری و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد. 

امام با مدیریت کاریزمای خود و همچنین بهره‌گیری از شیوه خاص خود در امر حکومتداری که فقط از شخصیت ایشان بر می‌آمد، هشت سال جنگ را مدیریت کرد و انسجام سرزمینی و وحدت درونی ملت را حفظ کرد. میراث امام، مبارزه با فساد و تندروی بود. کسانی که با تاریخ انقلاب آشنایی دارند و آن را به دقت مطالعه کرده، نامه‌ها و مواضع امام را به‌خوبی می‌دانند، می‌توانند این دو مساله را به نیکی تائید کنند.
واقعیت آن است که ما انقلاب کردیم تا با فساد به‌صورت گسترده مبارزه کرده و حتی در ابتدای انقلاب تعدادی از بازماندگان رژیم پهلوی را به جرم فساد در زمین اعدام کردیم، اما امروز به اعتراف احمد توکلی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی فساد در کشور نهادینه شده و حتی منویات رهبر انقلاب برای مبارزه با فساد هم تاکنون راه به جایی نبرده است.
میراثی که از امام تحت عنوان انقلاب برای نسل ما ماند و نسل‌های بعد از ما نیز آن را تجربه خواهند، میراث شجاعت، شهامت و صداقت است. باید شجاعت در اعتراف به اشتباه، شهامت در برخورد با رویدادهای پیرامونی و صداقت در برابر مردم را سرلوحه کار خود قرار داده و با این روند به سمت افق 1404 برویم که زمان زیادی هم تا رسیدن به آن باقی نمانده است. انقلاب اسلامی در حال رسیدن به بلوغ کامل خود یعنی 40 سالگی است و نزدیک به 30سال است که امام خمینی (ره) از میان ما رفته‌اند، اما در این بلوغ هنوز هستند کسانی که خودی و غیرخودی می‌کنند، دیگران را منافق و ضدانقلاب می‌دانند و مردم را از انقلاب دلزده می‌کنند.

لازم است برای توسعه و پیشرفت کشور تدابیری اندیشیده شود که این تدابیر می‌توانند بر مبنای رهنمودهای بنیانگذار امام باشد. نیازی نیست که ما جایی که به نفعمان است از امام هزینه کنیم و جایی که به ضررمان است او را فراموش کنیم. اندیشه‌های امام اگر قرار است محور حرکت باشد، باید همه جا مورد استناد قرار بگیرد و بدون شک روح ایشان نیز با این رویکرد ما بیشتر قرین آرامش است.
رهبر انقلاب جمله‌ای زیبا دارند مبنی بر این‌که «این انقلاب بی‌نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست» پس اگر برای کشور هم شده، یک بار دیگر با نگاه به آینده، رجوعی دگربار به اندیشه‌های امام در همه حوزه‌ها داشته باشیم و به‌صورت هدفمند به سمت تعالی حرکت کنیم. یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم و قیام خونین 15 خرداد علیه استبداد و خودکامگی را هم پاس می‌داریم به این امید که ایران سریع‌تر و محکم‌تر گام‌های اساسی توسعه را پشت سر بگذارد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: