bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
کریم جعفری: چند هفته‌ای است که اخباری مبنی بر انهدام گروه‌های تروریستی در کشور منتشر می‌شود. همچنین از دستگیری برخی از تروریست‌ها در شهرهای مختلف و همچنین درگیری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با آنها اخبار متعددی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.
کریم جعفری: چند هفته‌ای است که اخباری مبنی بر انهدام گروه‌های تروریستی در کشور منتشر می‌شود. همچنین از دستگیری برخی از تروریست‌ها در شهرهای مختلف و همچنین درگیری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی با آنها اخبار متعددی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.
شاید برای بسیاری از هم‌طنان شنیدن این خبرها اندکی عجیب بود، اما از مدت‌ها پیش منتظر شنیدن چنین اخباری بودیم. واقعیت آن است که ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که از شش جهتی که وجود دارد، پنج جهت آن درگیر جنگ و آتش است، هر چند که در کشور ما به دلیل وجود و حضور سیستم‌های امنیتی و همکاری خوب و گسترده مردم، امنیت به‌خوبی برقرار است اما این امنیت به سادگی به دست نیامده است.
با نگاهی به جغرافیا، پراکندگی و همچنین نوع کشفیاتی که علیه تروریست‌ها صورت گرفته است، می‌توان به تحلیلی جامع در این مورد رسید. بر اساس اخبار موجود، این گروه‌های تروریستی در جنوب شرق، مرکز کشور و همچنین شمال‌غرب فعال بوده و در همین مکان‌ها هم مورد ضربه قرار گرفته‌اند. در همین اخبار آمده بود که افرادی که در تهران دستگیر شده‌اند، تکفیری بوده‌اند که می‌توان آنها را به تروریست‌های فعال در جنوب شرق از نظر فکری یکی دانست اما آنهایی که در شمال غرب در طول دو هفته گذشته بیش از 20 کشته داده و تعدادی از بسیجیان منطقه را هم به شهادت رسانده‌اند، جنسشان فرق می‌کند.

از مدت‌ها پیش برخی از فعالان رسانه‌ای در عراق گزارش دادند که جریان‌های تروریستی دمکرات و کومله بار دیگر با حمایت‌های مالی یکی از کشورهای منطقه فعال شده و با بازگشت عناصر آنها از اروپا و همچنین جذب برخی از سمپات‌های خود در ایران برای آموزش سعی دارند بار دیگر دست به رفتارهای خشونت‌بار بزنند. البته این دو گروه تروریستی همواره تحت اشراف اطلاعاتی و امنیتی نهادهای مربوطه قرار دارند، اما واقعیت آن است پس از حرکت عمقی شهید احمد کاظمی در دهه 70 و محاصره دمکرات‌ها در مقرهایشان و تعهد به نداشتن فعالیت نظامی، انتظار می‌رفت که سران این گروهک‌ها اندکی عقلانیت به خرج می‌دادند.
گروه‌هک تروریستی دمکرات، از دو سال پیش با جذب منابع مالی از عربستان سعودی و همچنین کمک‌های آموزشی و تسلیحاتی از اقلیم کردستان و رژیم صهیونیستی زیر نظر مستقیم مسرور بارزانی دوباره فعال شدند. برخی از عناصر فراری سازمان منافقین هم با ورود به این اقلیم به آنها پیوستند و سعودی‌ها انتظار داشتند که با فعال شدن مجدد این گروهک، دستکم ناامنی‌های گسترده‌ای در شمال غرب و غرب ایران رقم بخورد. سعودی‌ها برای آنکه بتوانند دمکرات‌ها را با خود همراه کنند، حتی به درخواست‌های متعدد آنکارا برای مخالفت با عملیات گروه‌های مسلح کرد در غرب رود فرات و به سمت شهر منبج هم پاسخ مثبت نداد.
سعودی‌ها در حالی که در همه پرونده‌های منطقه‌ای به‌شدت مستاصل شده و خود را به در و دیوار می‌زنند تا شاید در حوزه امنیتی ایران را به چالش بکشند، دست به دامان گروه‌های تروریستی ورشکسته‌ای شده که هیچ جایگاهی میان مردم غرب کشور ندارند و خود مردم این منطقه با آنها برخورد می‌کنند. در این میان عامه مردم هم باید توجه داشته باشند که امنیت کشور را فدای هوس‌بازی و احتمالاً چندصد دلار کثیف سعودی‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نکنند. امنیت امروز غنیمت بزرگی است که به سادگی به دست نیامده اما بر اثر اشتباه و برداشت غلط عده‌ای ممکن است از دست برود و بعد مانند مردم دیگر کشورها باید حسرت آن را بخوریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: