bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۵
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم گفت: این شهرستان با داشتن یک‌هزار هکتار اراضی باغ لیمو قطب تولید این محصول در استان بوشهر است که پیش بینی می‌شود امسال ۴۰ هزار تن لیمو برداشت شود.
 اکبر فتحی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان جم با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه کشاورزی است اظهار داشت: بیشترین باغات مرکبات و گلخانه‌های تولید سبزی و صیفی‌جات استان بوشهر در شهرستان جم قرار دارد.

وی با تاکید بر توسعه طرح‌های گلخانه‌ای در شهرستان جم گفت: با توجه به نقش مهم طرح‌های گلخانه‌ای در کاهش مصرف آب و تولید چند برابری محصول نسبت به اراضی باز امسال طرح‌های گلخانه‌ای در جم به بیش از 2 برابر افزایش می‌یابد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان جم از برداشت لیمو در این شهرستان خبرداد و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال 40 هزار تن لیمو در شهرستان جم برداشت شود.

فتحی سطح زیر کشت باغات لیمو در شهرستان جم را یک‌هزار هکتار دانست و گفت: این شهرستان با بیش از یک‌هزار هکتار سطح زیر کشت  قطب تولید لیموی استان بوشهر است.

وی تصریح کرد: از هر هکتار باغ لیمو 30 تن محصول برداشت می‌شود و در برخی باغ‌ها  میزان برداشت تا 90 تن در هر هکتار نیز می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جم با بیان اینکه لیموی تولیدی باغات سرسبز جم  با کیفیت مناسب  از بازار خوبی در داخل و خارج کشور برخوردار است گفت: استفاده  از شیوه‌های نوین کشاورزی ،استفاده از نظر کارشناسان، کاهش ریزش محصول  رمز موفقیت کشاورزان جمی در تولید محصول بیشتر و بهتر است.

فتحی کم آبی، بارش نامناسب، به بهره‌برداری نرسیدن سدها و آبخوان‌ها در شهرستان جم را علت اصلی مشکل در توسعه سطح زیر کشت باغ‌های لیموی این شهرستان عنوان کرد.
برچسب ها: اقتصاد ، کشاورزی ، جم
نام:
ایمیل:
* نظر: