bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۵
چندی پیش یکی از مسوولان امریکایی که در حوزه تحریم‌های ایران نقش‌آفرینی می‌کرد و به‌نوعی مدیر اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان بود در جلسه استماع کنگره در مورد چگونگی اعمال تحریم‌ها نکات جالبی را بیان کرد.
کریم جعفری: چندی پیش یکی از مسوولان امریکایی که در حوزه تحریم‌های ایران نقش‌آفرینی می‌کرد و به‌نوعی مدیر اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان بود در جلسه استماع کنگره در مورد چگونگی اعمال تحریم‌ها نکات جالبی را بیان کرد. از آنجایی که آمریکایی‌ها به شدت به این مساله اذعان دارند و مدعی هستند که تحریم‌ها باعث شد تا ایرانی‌ها پای میز مذاکره حاضر شوند، در صدد توجیح این مساله برآمده‌اند که چگونه تحریم‌ها باعث انعطاف از طرف ایرانی شد.
به گفته این مقام مسوول امریکایی، آنها علاوه بر تحریم‌ها بر یک نکته اساسی و نقطه ضعف مهم ایرانی‌ها که همان مدیریت باشد، تاکید کرده بودند و امیدوار بودند که با هر حرکت آنها در داخل ایران نیز گروهی دست به حرکات اشتباه بزند و دقیقا همین اتفاق هم افتاد و در دوره‌ای که احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود و اطرافیانش نیز عده‌ای کم سابقه و نابلد، امریکایی‌ها بیشترین بهره‌برداری را کردند و با استفاده از ضعف خود ایرانی‌ها، کشور را در منگنه قرار دادند.

این مثال را زدم تا نکته‌ای دیگر را بیان کنم، در استان ما هم همین ضعف عمیق، شدید و بی‌سابقه وجود دارد. از صدر تا ذیل مدیرانی که در استانداری حضور دارند، هیچکدام سابقه درخشانی در مدیریت ندارند و همین مساله باعث شده تا حال و روز استان به این مرحله برسد که هیچ چیزی سر جای خودش نیست. این ضعف در مدیریت ارشد باعث شده تا وی حاضر به به‌کار گیری مدیران قدرتمندتر از خود نشود و عده‌ای از مدیران ضعیف که با وی ارتباطاتی داشته و یا آنکه قول و قرارهایی با هم داشته‌اند را به کار گیرد.
مدیریت ضعیف، اطاعت‌پذیر و غیرمنعطف باعث شده تا امروز مردم استان بوشهر در بسیاری از عرصه‌ها دچار چالش‌های عمده‌ای باشند. در مورد آب تاکنون بسیار نوشته‌ایم و اگر قرار باشد هر روز هم آن تیتر و یا عکس صفحه نخست روزنامه کنیم، این کار را خواهیم کرد. اما مساله اینجاست که برخی از آقایان چنان قلدرمآبانه و حق‌ به جانب با مردم رفتار می‌کنند که انگار مردم نوکر خانه‌زاد پدرشان هستند. هنوز هم برای ما مشخص نیست که چرا باید یک پیمانکار ورشکسته مدیریت آب استان را بر عهده داشته باشد! همانگونه که در حوزه برق کنتورخوانی دشتستان به یکی از این دکترها! داده شده، کنتورخوانی آب را هم به آنها بدهند تا فامیل‌بازی به اوج خود برسد و دستکم این مدیرعامل با آن مدیرعامل یک‌جایی به تفاهم برسند.

خیلی ساده و صادقانه بگویم، اگر مردم استان به روابط پشت پرده‌ای که استان را به این روز انداخته آشنا بودند و می‌دانستند چه خبر است، چیزی شبیه همان فیش‌ حقوقی که کشور را بر روی دست‌ برد، در استان ما هم اتفاق می‌افتاد. تاکید می‌کنیم تا زمانی که مدیریت آب استان عوض نشود و یک فرد مدیر، دلسوز، لایق و کارکشته که پیش از این هم دچار ورشکستگی نشده باشد و یک حسابدار را رئیس آب یک شهرستان نکند در استان مدیریت را بر عهده گرفت، بدانید که مشکل آب مردم هم حل می‌شود. بگذارید باز هم تاکید کنم که آب هست، مدیریت نیست، این را به آقای باستی هم می‌گویم که قبل از معامله بزرگ فکری در این زمینه کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: