bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
روایتی عجیب از 2323 طرح عمرانی در استان؛
بامدادجنوب: روز گذشته خبرگزاری ایرنا در گزارشی عجیب به «هدیه اجرای 2323طرح عمرانی هدیه دولت یازدهم به مردم بوشهر» پرداخت که خواندن آن قابل توجه است.

بامدادجنوب: روز گذشته خبرگزاری ایرنا در گزارشی عجیب به «هدیه اجرای 2323طرح عمرانی هدیه دولت یازدهم به مردم بوشهر» پرداخت که خواندن آن قابل توجه است. بیش از 1200 طرحی که آقایان از آن یاد می‌کنند شامل 400 زمین والیبال، 441 بوستان روستایی، 221 گلزار شهداء و بیش از 200 زمین چمن مصنوعی را شامل می‌‌شود. البته گزارش کامل منتشر شده را باید در این خبرگزاری مطالعه کنید، اما عدد و رقمی که آقایان مدیران استان با افتخار از آن یاد می‌کنند، هیچ ربطی به دولت نداشته و ندارد و از سوی دیگر هیچ ایجاد اشتغال پایداری هم نکرده است. البته تعداد یک‌هزار طرح دیگری که احتمالا در این آمار آمده است باید از همین جنس باشد، چرا که ما شاهد افتتاح، راه‌اندازی و شروع به کار هیچ کارخانه و کارگاهی در استان نبوده‌ایم و بیشتر کارخانجات هم تعطیل شده‌اند.

بر اساس یک تعریف عرفی و قانونی، طرح‌های عمرانی باید اشتغال‌زا باشند و از سوی دیگر مشخص نیست که از کی تا حالا زمین والیبال و گلزار شهداء‌ در میان طرح‌های عمرانی قرار گرفته است. با این حال، در صورت اجرای 2323 طرح عمرانی در استان باید شاهد گردش مالی خوب و مناسبی که باعث رونق فضای کسب و کار در استان شده باشد، باشیم در حالی که بر اساس گزارش‌های موثق مرکز آمار ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی استان بوشهر بدترین فضای کسب و کار را داشته از نظر شاخص‌های توسعه در میان سه استان آخر جدول قرار گرفته است.
با این حال، در گزارش منتشر شده که به‌نظر نوعی بازی با اعداد و ارقام و از جنس همان گزارشی است که نماینده عالی دولت در استان چندی پیش در جلسه کابینه آقای روحانی ارائه داد و باعث سوالات بسیاری از وی شد، باید باشد. با این اوصاف، ما خیلی خوشحال می‌شویم که شاهد توسعه استان به هر شکل ممکن باشیم، اما نمی‌شود کارخانه لامپ‌سازی را که چهار سال پیش افتتاح شده و تنها دو کوره به آن اضافه شده است افتتاح کرد و گفت که 25 شغل ایجاد کرده‌ایم. در این مورد البته قضاوت را بر عهده خود مردم می‌گذاریم و خواستار توضیح کافی مسوولانی هستیم که با این عددسازی‌ها می‌خواهند جایگاه خودشان را در دولت تقویت کنند. 

برچسب ها: سیاسی ، عمرانی ، گزارش
نام:
ایمیل:
* نظر: