bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵
رئیس اداره امورشعب بانک رفاه کارگران در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
بانک رفاه کارگران به‌عنوان تنها بانک ایرانی دارای گواهینامه EFQ (تعالی مشتری)، با ارائه سبد خدماتی متنوع به اقشار مختلف مردم، تلاش دارد سهمی مهم در اعتلای اقتصاد ایران و رونق کسب و کار بر عهده گیرد تا...
بانک رفاه کارگران به‌عنوان تنها بانک ایرانی دارای گواهینامه EFQ  (تعالی مشتری)، با ارائه سبد خدماتی متنوع به اقشار مختلف مردم، تلاش دارد سهمی مهم در اعتلای اقتصاد ایران و رونق کسب و کار بر عهده گیرد تا از این رهگذر اهداف اقتصاد مقاومتی که همانا بهبود اقتصاد خانواده و حمایت از صنعت داخلی و افزایش اشتغال است، محقق شود.
همزمان با پنجاه و ششمین سالروز تاسیس بانک رفاه کارگران، رئیس اداره امور شعب استان بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب، ایفای مسوولیت‌های اجتماعی را علاوه بر حضور قدرتمند در عرصه اقتصادی از رسالت‌های بانک رفاه کارگران دانسته و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی به وسیله بانک‌ها تنها با تکیه بر فعالیت اقتصادی امکان‌پذیر نیست و بایستی با شناخت مسوولیت‌های اجتماعی، یاری به نیازمندان و هدایت بخشی از منابع بانکی به امور عام المنفعه را در سرلوحه اهداف خود قرار دهند. سیف‌الهم پناهیان با اشاره به گذشت بیش از پنج دهه از همراهی این بانک با مردم ایران،گفت: بانک رفاه کارگران استان بوشهر با 19 شعبه، یک حوزه مستقر در بندر کنگان و 2 باجه آنلاین در راستای سیاست‌های ابلاغی و استانداردها و چارچوب‌های قانونی در حوزه‌های اعتباری، ارزی و بانکداری الکترونیک به ارائه خدمات مالی روزآمد می‌پردازد.

در ادامه، گفت‌وگوی بامداد جنوب با سیف‌الهن پناهیان، رئیس اداره امورشعب بانک رفاه کارگران استان بوشهر را می‌خوانیم.
در حوزه اعتباری عملکرد بانک رفاه کارگران استان بوشهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به یاری پروردگار متعال و تلاش همکاران خوبم در سراسر استان، موفق به انجام اقدامات مفیدی در جهت کمک به رونق اقتصاد استان بوشهر شده‌ایم. در همین راستا به تولیدکنندگان در قالب تسهیلات کوتاه مدت و بلندمدت، در یک سال گذشته بیش از یک هزار و 600 میلیارد ریال پرداخت شد.همچنین تمامی مطالبات بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه‌های استان از مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی در قالب تسهیلات، تسویه شد. در حوزه مسکن نیز همگام با طرح‌های ملی و استانی شامل بافت فرسوده شهری، مسکن روستایی، بنیاد شهید و نخبگان به اقشار مختلف مردم در قالب تسهیلات ارائه خدمت شد. همچنین این بانک در میان تمامی بانک‌های استان از پیشتازان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه است و جمعا با پرداخت بیش از چهل و سه میلیارد ریال در طول یک سال گذشته به یاری زوج‌های خوشبخت شتافته است.

به‌دلیل شرایط ویژه اقتصادی استان بوشهر، امور بازرگانی و ارزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بانک رفاه کارگران چه خدماتی به بازرگانان ارائه می‌دهد؟
با عنایت به این‌که استان بوشهر قطب انرژی کشور به‌شمار می‌رود و طولانی‌ترین کرانه ساحلی را با خلیج فارس دارد، از موقعیت ممتازی برای امور بازرگانی و ارزی برخوردار است. پرداخت تسهیلات و صدور تعهدات (ضمانت‌نامه) به بازرگانان محترم در کوتاه‌ترین زمان از خدمات این بانک به منظور رونق اقتصادی و توسعه تجارت در استان بوشهر است. همچنین بانک رفاه کارگران با عقد قراردادهای جدید با کارگزاران خارجی به‌ویژه کشورهای اتحادیه اروپا و آسیای دور،آماده ارائه تمامی خدمات ارزی شامل ارائه گواهی تمکن مالی و صورتحساب لاتین، گشایش اعتبارات اسنادی و حواله‌های ارزی با بهره‌گیری از سیستم سوئیفت و یا به‌صورت آزاد از طریق صرافی رفاه است.
ویزاکارت،جدیدترین خدمت ارزی بانک رفاه کارگران به‌شمار می‌رود که به‌صورت کارت هدیه تا سقف هزار دلار بدون درج نام جهت خریدهای اینترنتی و مسافرت‌های خارجی به همشهریان گرامی ارائه می‌شود. لازم به ذکر است همکاران واحد ارزی این بانک مستقر در شعب بندر بوشهر (خیابان گمرک، روبه‌روی اداره کل بنادر و دریانوردی) و منطقه ویژه اقتصادی عسلویه آماده ارائه خدمات ارزی و مشاوره در خصوص قوانین بانکی مرتبط با امورگمرکی، واردات و صادرات به مشتریان محترم هستند.
با توجه به گسترش روزافزون بانکداری اینترنتی و پرداخت‌های الکترونیک،خدمات خود را در این حوزه رقابتی تشریح کنید؟

علاوه بر خدمات بانکداری الکترونیک مرسوم شامل اینترنت بانک، موبایل بانک و درگاه های‌های پرداخت الکترونیکی، بانک رفاه کارگران به‌عنوان نخستین بانک ایرانی، خدمت تبلت بانک را ارائه کرده که یک تحلیلگر حرفه‌ای حساب‌های بانکی به‌شمار می‌رود و با استفاده از آن می‌توان در قالب نمودارهای مختلف و ارائه گزارشات متنوع،مدیریت کاملی بر درآمد و هزینه‌ها داشت.
همچنین بانک رفاه کارگران سرمایه گذاری ویژه‌ای در حوزه پایانه‌های فروشگاهی داشته است و پایانه‌های فروشگاهی با قابلیت‌های جدید در اختیار پذیرندگان می‌گذارد از جمله: دستگاه‌های کارتخوان با قابلیت اتصال به نرم افزارهای حسابداری (PC-POS)،پایانه‌های فروشگاهی با قابلیت اتصال از طریق Wifi و دستگاه‌های کارتخوانی که به ترازوهای دیجیتال متصل شده و به‌صورت اتوماتیک مبالغ خرید را نمایش می‌دهد.
به‌منظور تسهیل امور بانکی اشخاص حقوقی، بانک رفاه کارگران سامانه ویژه‌ای تحت عنوان سامانه معین برای سازمان ها و بنگاه‌های اقتصادی طراحی کرده است که به شیوه‌ای جامع، امکان نظارت و مدیریت حساب‌های بانکی را میسر می‌سازد. به عبارت دیگر سامانه مذکور، یک شعبه از بانک و تمام خدمات قابل ارائه در آن را با بالاترین مکانیزم‌های امنیتی در محیط اینترنت برای سازمان‌ها بازسازی می‌کند.

تسهیلات جاری بانک رفاه کارگران را برای خوانندگان روزنامه تشریح کنید؟
به منظور تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، طرح جاری رفاه با نرخ سود حداقل 6% در سال تا سقف یک میلیارد ریال به همشهریان عزیز ارائه می‌شود. همچنین بانک رفاه کارگران تسهیلات ویژه ای را نیز برای فرهنگیان محترم و کارگران زحمتکش در قالب طرح‌های دانش گستر و تلاش گستر با نرخ سود 18 درصد و بدون آبونمان به‌منظور تامین هزینه تحصیل، هزینه ازدواج، خرید خودرو، تعمیرات مسکن و مسافرت‌های علمی، پژوهشی، زیارتی و گردشگری پرداخت می‌کند.

شما در ابتدای صحبت‌هایتان از مسوولیت‌های اجتماعی بانک رفاه کارگران سخن گفتید، اندکی درباره اقدامات بانک در این حوزه توضیح دهید؟
یاری به کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی، کمک به احداث و تجهیز دبیرستان دخترانه در روستای زلزله‌زده باغان شهرستان دشتی و همچنین تجهیز تنها مدرسه روستای محروم بن بید از اقدامات این بانک به‌منظور کمک به اقشار آسیب‌پذیر به‌شمار می‌رود.
در پایان، اینجانب و تمامی همکاران متعهد و مسوولیت‌پذیرم، مفتخر هستیم که به مردم فهیم و عزیز استان ارائه خدمت می‌کنیم و امیدواریم با تلاش خود، بخشی از مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی برطرف سازیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: