bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
هفته دولت آغاز شده است، هفته‌ای که به مناسبت سالگرد شهادت اعضای کابینه رئیس‌جمهور رجایی و باهنر به این نام خوانده شده است.
کریم جعفری:
هفته دولت آغاز شده است، هفته‌ای که به مناسبت سالگرد شهادت اعضای کابینه رئیس‌جمهور رجایی و باهنر به این نام خوانده شده است. در تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی که باید حالا به کمال خودش رسیده باشد، مثال‌های ما هر چند باید جدید‌تر و به‌روزتر باشند اما برای الگوهایمان به سراغ قدیمی‌ها می‌رویم و از آنها هزینه می‌کنیم. همچنان رجایی و باهنر را به‌عنوان الگو برمی‌داریم و به باور نگارنده هیچ یک از مدعیان نتوانسته صداقت و راستی‌ای که ما از همین رسانه‌های کشوری از این دو شهید عزیز شنیده و دیده‌ایم را عملیاتی کند.

قصدی بر تخریب یا زیر سوال بردن کسی یا دولتی ندارم اما به‌عنوان یک روزنامه‌نگار حق خودم می‌دانم نسبت به برخی از مسائلی که در کشور جریان دارد انتقاد داشته باشم و بگویم ما از آن آرمان‌هایی که در ابتدای انقلاب و توسط پیر جماران و صدها هزار شهیدی که تقدیم کشور کردیم، فاصله داریم. این فاصله معنادار به‌گونه‌ای است که با توجه به این‌که قرار است ما الگویی برای کشورها و ملت‌های مسلمان باشیم، ما را به ناکجا آباد می‌برد و این را باید حسن روحانی به خوبی به یاد داشته باشد. 
این آخرین هفته دولتی است که کابینه یازدهم به حکم آن در کشور برگزار می‌کند. این هفته به هر دلیلی که برگزار می‌شود باید حکم یک سوزن به خود و یک جوالدوز به ملت را داشته باشد. باید دید که دولتی که با رای مردم انتخاب شده و قرار بود در یک برنامه 100روزه مشکلات را حل کند چرا این روزها دغدغه‌های متفاوتی پیدا کند و به‌گونه گزک دست مخالفان خود بدهد تا دامنه تخریب را به جایی برسانند که مردم را نسبت به خدماتی که دولت و تدبیر و امید ارائه کرده بدگمان کنند؟ بدیهی است که مشکلات پیش روی دولت کم نیست، میراث هشت سال ویرانی چیزی نبود که بتوان به سادگی آن را کتمان کرد، اما اختلافات داخلی میان خود دولتی‌ها به گونه‌ای شدید است که به‌عنوان یک همراه و طرفدار آن باید اعتراف کنم که مردم فراموش شده‌اند.

حسن روحانی به‌نظر می‌رسد همچنان نگاهش به خارج از کشور است و وزرا، استانداران و فرمانداران هر کدام برای خود حکومتی مستقل تشکیل داده و حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند و همه تلاش حامیان دولت برای رساندن صدای خود که همان صدای مردم است، راه به جایی نمی‌برد. به جرات تاکید می‌کنیم که اگر آقای روحانی سال آینده رای بیاورد، خیلی خوش‌شانس بوده است. برخی از وزرای آقای روحانی در این توهم به سر می‌برند که محبوبیت حزب اعتدال و توسعه باعث رای‌آوری روحانی شده است. باز هم به آقای روحانی هشدار می‌دهیم حواسش به مردم باشد. در این مورد بیشتر خواهیم نوشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: